|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۸
کد خبر: ۱۵۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
البته در گذشته هم دولت سعي داشته كه خدماتي را كه انجام داده است، بيان كند. اما طبيعي است كه برخي از رسانه‌ها در گذشته عمدتا بر تخريب دولت متمركز بودند و كارشان از دايره انصاف خارج بوده است و البته كمافي‌السابق به اين كار خود ادامه مي‌دهند.
انتخابات رياست‌جمهوري پيش از رسيدن به موعد مناظره‌ها خبرساز شد. كانديداهاي دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري، برخلاف دوره‌هاي گذشته كه تنها در بيست روز مانده به زمان انتخابات فرصت تبليغات مي‌يافتند، يك هفته زودتر خود را آماده كارزار انتخاباتي كردند تا با حضور در جمع مردم در استان‌هاي مختلف از وعده‌هايي رونمايي كنند كه تحقق آن تقريبا دور از ذهن به نظر مي‌رسد. اكنون كه تنها ساعاتي تا برگزاري نخستين مناظره كانديداها فرصت باقي مانده است، شايد بتوان حدس زد كه در اين مناظره كه اتفاقا با محوريت اقتصادي انجام مي‌شود چه خواهد گذشت. معاون حقوقي رييس‌جمهوري در بيان اهداف دولت در اين مناظره‌ها اعلام كرد كه فرصت خوبي براي بيان خدمات انجام شده و پاسخ به شبهات ايجاد شده است.

مجيد انصاري  به وعده‌هايي كه از سوي برخي كانديداها در همين چند روز از آغاز فرصت تبليغات مطرح شده اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه «ما مطمئنيم كه مردم ايران فهيم هستند و تصور نمي‌كنم با وعده‌هاي غيرقابل اجرا كه شائبه تطميع در انتخابات را دارد تحت تاثير قرار بگيرند»، گفت: «وعده‌اي كه ديگران مطرح مي‌كنند و حواله به نسيه مي‌دهند، اين دولت اجرايي كرده و آن را توسعه خواهد داد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛گفت‌وگوي «اعتماد» با مجيد انصاري معاون حقوقي رييس‌جمهوري در ادامه مي‌آيد:

‌ فردا نخستين قسمت از مناظره انتخاباتي بين كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري برگزار مي‌شود. حسن روحاني و اسحاق جهانگيري از چند وقت پيش خود را آماده اين مناظرات كرده‌اند و حتي وعده داده‌اند كه واقعيت‌هايي را مطرح خواهند كرد. قرار است دولت در چه خصوص و در ارتباط با چه حوزه‌هايي اين مسائل را مطرح كند؟

بايد منتظر باشيم تا كانديداهاي محترم به اين موضوع بپردازند. خيلي روشن است كه اين مناظرات فرصت خوبي براي بيان خدمات انجام شده و پاسخ به شبهات ايجاد شده است. طبيعتا در بيان خدماتي كه از سوي دولت در طول اين چهار سال انجام شده، مقايساتي خواهد بود و بايد هم باشد تا مردم بدانند كه تا ديروز كجا بودند و امروز در كجا قرار دارند و در برنامه‌هاي آينده‌اي كه رييس‌جمهور محترم به كانديداها ارايه مي‌دهند به كجا خواهند رسيد. اين خلاصه‌اي از برنامه‌هاي كانديداهايي است كه در تبليغات انتخاباتي از سوي آنان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

‌ اما دولت در زماني تصميم به بيان واقعيت‌هاي كشور گرفته است كه از نظر بسياري از حاميان او بايد خيلي زودتر اين اقدام انجام مي‌شد. چرا در طول سه سال و نيم از عمر دولت و با وجود همه انتقادات و تخريب‌هايي كه عليه هرگونه عملكرد دولتمردان صورت مي‌گرفته اينقدر دير به فكر پاسخگويي و بيان واقعيت‌ها افتاده‌اند...

فرصت تبليغات هميشه فرصت بيان خدمات و برنامه‌ها است. البته در گذشته هم دولت سعي داشته كه خدماتي را كه انجام داده است، بيان كند. اما طبيعي است كه برخي از رسانه‌ها در گذشته عمدتا بر تخريب دولت متمركز بودند و كارشان از دايره انصاف خارج بوده است و البته كمافي‌السابق به اين كار خود ادامه مي‌دهند. ولي به هرحال دولت تمام تلاش‌هاي خود را براي اطلاع‌رساني انجام خواهد داد.

‌ اين چند روز كه از زمان آغاز تبليغات كانديداهاي رياست‌جمهوري مي‌گذرد، با وعده‌هاي عجيب و غريبي از سوي برخي از آنان روبه‌رو شده‌ايم. وعده يارانه ٢٥٠ هزار توماني يا ايجاد ٥ و حتي ٦ ميليون شغل. دولت از اين بابت نگران نيست كه اين تبليغات اثراتي خلاف انتظار دولت يازدهم روي مردم بگذارد؟

اينها موضوعاتي كارشناسي است. اما ما مطمئنيم كه مردم ايران فهيم هستند و تصور نمي‌كنم با وعده‌هاي غيرقابل اجرا كه شائبه تطميع در انتخابات را دارد تحت تاثير قرار بگيرند. به هر صورت ما خاطره خوشي از وعده‌هاي غيرقانوني و توخالي در زمان انتخابات نداريم.

‌ اين وعده‌ها چقدر قابليت تحقق يافتن را دارند؟

ببينيد؛ كانديداها بعضا مطالبي را مطرح مي‌كنند كه يا با سياست‌هاي كلي نظام سازگار نيست يا با واقعيت‌هاي اجرايي و توان ملي كشور همخواني ندارد. دكتر روحاني از ابتداي دولت يازدهم بناي خود را بر صداقت در صحبت و در مواجهه با مردم، قرار داده است و به همين مسير هم ادامه خواهد داد. ايشان برنامه‌هاي بسيار خوبي براي آينده كشور، ايجاد اشتغال، ارتقاي سطح درآمد مردم و رسيدگي به محرومان دارد كه انجام خواهد شد. اگر آقايان وعده مي‌دهند كه به وضعيت محرومان رسيدگي خواهند كرد نمي‌دانند كه همين امسال دولت درآمد افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني و بهزيستي را دو برابر تعيين و حتي آن را اجرايي كرد. واقعيت اين است وعده‌اي كه ديگران مطرح مي‌كنند و حواله به نسيه مي‌دهند، اين دولت اجرايي كرده و آن را توسعه خواهد داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین