|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
"چینی بای تورسون بیک اف " رئیس پارلمان قرقیزستان بعدازظهر امروز در محل وزارت امورخارجه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 "چینی بای تورسون بیک اف " رئیس پارلمان قرقیزستان بعدازظهر امروز در محل وزارت امورخارجه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دکتر ظریف با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و قرقیزستان اظهار داشت: قرقیزستان یکی از دوستان ما محسوب می‌شود و ما همواره دارای روابط خوبی با این کشور بوده ایم.

وزیر امور خارجه با اشاره به خطرات مشترکی که همگان را تهدید می‌کند بر لزوم همکاری و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، رئیس پارلمان قرقیزستان هم با اشاره به تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران گفت: تمدن ایران به بیش از ۵ هزارسال باز می‌گردد و همواره در جامعه و مجامع بین المللی به لحاظ فرهنگی و تمدنی موثر بوده و جایگاه شایسته‌ای دارد.

 رئیس پارلمان قرقیزستان برجام را یک موفقیت ممتاز و ویژه برای کشورمان عنوان کرد و گفت: پس از توافق برجام زمینه گسترش همکاری ها در ابعاد مختلف بین دو کشور فراهم شده است و ما امیدواریم که سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در قرقیزستان بیش از پیش افزایش یابد.

در ادامه ملاقات طرفین در خصوص راههای گوناگون توسعه مناسبات سیاسی، پارلمانی، دیدار مقامات دو کشور در سطوح مختلف، بررسی راههای افزایش سرمایه گذاری، تقویت روابط بازرگانی و تجاری،  ایجاد نمایشگاه دائم جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان ، همکاری های ریلی، تکنولوژی ، کشاورزی و توسعه همکاری های علمی، فرهنگی و ورزشی تبادل نظر کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین