|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۵۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
وزیر خارجه سعودی ادعا کرد که باید مداخلات ایران و حزب الله در منطقه را متوقف کرد و بشار اسد در آینده سوریه جایگاهی ندارد.
 وزیر خارجه سعودی ادعا کرد که باید مداخلات ایران و حزب الله در منطقه را متوقف کرد و بشار اسد در آینده سوریه جایگاهی ندارد.

«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی پس از دیدار با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در مسکو در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

عادل الجبیر در سخنانی عنوان کرد: سعودی‌ها مواضع خود در قبال بحران سوریه را با روسیه هماهنگ می‌کنند و طرفین درباره احترام به حاکمیت کشور‌ها توافق نظر دارند. با لاوروف درباره روند صلح در خاورمیانه و بحران سوریه گفتگو کردیم. نظام سوریه بار‌ها آتش بس را نقض کرده است!

وی در ادامه مدعی شد: نظام سوریه باید بهای استفاده از مواد شیمیایی را بپردازد و اثبات کند که تسلیحات شیمیایی در اختیار ندارد! بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) در آینده سوریه جایگاهی ندارد.

وزیر خارجه سعودی در ادامه یاوه گویی‌های خود به بیان اتهاماتی علیه ایران و حزب الله لبنان پرداخت و گفت: باید مداخلات ایران در منطقه را متوقف کرد! همچنین شبه نظامیان! حزب الله نیز در هیچ نقطه‌ای از جهان جایگاه ندارند و باید از مداخله آن‌ها در منطقه جلوگیری کرد.

وی در ادامه به بحران یمن بر اثر تجاوز دو ساله سعودی‌ها به این کشور اشاره و عنوان کرد: با لاوروف در خصوص وضعیت یمن و اهمیت دستیابی به راهکاری برای بحران یمن بر اساس قطعنامه شورای امنیت رایزنی کردیم. ما از تلاش‌های «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده سازمان ملل در یمن حمایت می‌کنیم.

عادل الجبیر در پایان از نقش روسیه در قبال مسأله فلسطین تمجید کرد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین