|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۱۵۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
حیف است دستاوردهای بزرگ ملی نظیر تثبیت حق قانونی و مشروع ایران به استفاده صلح­ آمیز از انرژی هسته­ ای در لابلای منازعات سیاسی جناح­ها به ورطه ضعف و فراموشی سپرده شود.
 سیدشهاب الدین چاوشی،معاون سیاسی استانداری تهران در یادداشتی نوشت:

انتخابات و بحث و گفتگو­های ناشی از رقابت­ ها همواره برای جامعه همراه با روشنگری­ ها و در عین حال نگرانی­ های جدی بوده است. کاندیداهایی که در این رقابت ها حضور دارند باید در کنار آماده سازی برنامه های خود، به منافع عمومی و مصالح عالی نظام جمهوری اسلامی هم توجه کافی داشته باشند. مهمترین و عالی ترین وجه مصالح نظام جمهوری اسلامی این است که عملکرد دولت در عین حال کارنامه مجموعه نظام جمهوری اسلامی هم هست و این دو به لحاظ ذاتی و کارکردی از هم جدایی پذیر نیستند. اگر دولت موفق عمل کند نظام ارتقاء می یابد و اگر دولت ضعیف بوده و در اعمال سیاست ها نتواند موثر ظاهر شود این ضعف به پای نظام جمهوری اسلامی هم نوشته می شود چرا که عامه مردم بین مجموعه نظام سیاسی خود قائل به تفکیک نیستند و همه چیز را بصورت کل و یکدست تلقی می کنند.

 
بنابراین نباید با بزرگ نمایی ضعف ­های دولت، در جهت تخریب دستاوردهای نظام حرکت کنیم. دستاوردهای بزرگ دولت در 5/3 سال گذشته امیدهای بزرگی را برای مردم ایران برانگیخته است و سبب عزت و افتخار برای ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی گشته است. برنامه­ های مختلف دولت در جهت اصلاح امور و بازگرداندن آرامش و امید به جامعه، سرمایه بی­ بدیلی برای نظام جمهوری اسلامی است، تثبیت نرخ برابری پول ملی با ارزهای خارجی و توسعه خدمات عمومی از جمله طرح تحول سلامت که موجب رفع نگرانی­ های انبوه انسان­ های دردمند و بیماران نگران از هزینه های بیمارستان شده، افزایش تولید نفت و صادرات آن و حتی کالاهای غیرنفتی، شکسته شدن تحریم­ های ظالمانه به خصوص در شبکه های بانکی که سبب آغاز تحولات عمیق اقتصادی گشته، پیشرفت های متعدد در عرصه تقویت بنیه دفاعی کشور و مهم­تر از همه ترمیم سرمایه اجتماعی کشور و ده­ ها دستاورد مهم دیگر پشتوانه و سرمایه ­ای انباشته برای نظام جمهوری اسلامی گشته است.

البته از قدیم گفته ­اند دیکته نانوشته غلط ندارد. در کنار تلاش ­های بزرگ دولت، قطعاً نواقص و اشکالاتی هم وجود دارد که تلاش این دولت و دولت­ های بعدی باید در جهت رفع آنها و اصلاح روند امور جاری متمرکز شود. رقابت ­های سیاسی برای کسب قدرت، تا جایی مفید است که بتواند با طرح نقطه ضعف­ ها درصدد راه­کار برآید و سیاه ­نمایی مطلق عملکرد و اقدامات دولت که در واقع سرمایه مهم نظام سیاسی است نه تنها کمکی به بهبود اوضاع و شرایط نمی­ کند بلکه زبان بیگانگان را که ناظر صحنه   رقابت­ ها و کشمکش­ ها هستند برای عیب­جویی و ناکارآمد نشان دادن کلیت نظام درازتر می کند.

حیف است دستاوردهای بزرگ ملی نظیر تثبیت حق قانونی و مشروع ایران به استفاده صلح­ آمیز از انرژی هسته­ ای در لابلای منازعات سیاسی جناح­ها به ورطه ضعف و فراموشی سپرده شود. باید همه نیروهای وفادار به انقلاب از قابلیت­ های بزرگی که برای نظام فراهم شده است جانانه پشتیبانی کنند.

دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی که با منطق قوی در مذاکرات نفس­گیر هسته­ ای توانست اتحاد نامقدس آمریکا و اروپا علیه ایران را از هم بپاشاند بسیار ستودنی و در تاریخ دیپلماسی جمهوری اسلامی به عنوان یک راهبرد ماندگار سال­ها از آن به نیکی یاد خواهد شد. در انتقادها از عملکرد دولت ­ها باید حساب دستاوردها را از نقائص جدا کنیم. اگر امروز آمریکایی­ ها در برخورد با توافق­نامه بین­ المللی برجام کوتاهی و بدعهدی کرده­اند چیزی از ارزش و منزلت کار بزرگ دیپلماسی جمهوری اسلامی کاسته نخواهد شد. مبادا ناخواسته به دشمن پاس دهیم و از نتایج درخشان اقدامات نظام که در این دوره دولت و مجموعه حاکمیت در تحقق آن نقش ­آفرین بوده ­اند غافل شویم و بر آنها چوب حراج بزنیم.

اگر امروز همه شعار مشترک تولید و اشتغال را به عنوان یک استراتژی راهبردی در داخل کشور پذیرفته­ ایم باید بدانیم که یکی از بسترهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی، شکسته شدن تحریم ­های ظالمانه­ ای بود که کشور ما را در عرصه فعالیت ­های اقتصادی زمین­گیر کرده بود.

بدون دسترسی به این توافق بستر لازم برای رشد اقتصادی و تولید ملی فراهم نمی­شد انصاف را باید معیار قرار دهیم. اگر امکان تبادل بانکی و لغو تحریم­ های شبکه بانکی نبود چگونه تولید و صدور نفت و یا سایر صادرات غیرنفتی بدست می­آمد. همه پیشرفت­ های کشور به نوعی به سیاست­ های عالی نظام وابسته است که برای صیانت از آنها، عزم ملی فراتر از رقابت های سیاسی مقطعی باید ظهور و بروز پیدا کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین