|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
«موسیقی که برای صحنه نمایش یا تصویر نوشته شده، از موضوع این دو واسط الهام می‌گیرد اما زمانی که واسطه‌ها وجود ندارند و موسیقی اجرا می‌شود، نه تنها یادآور تصویر بلکه خالق هرگونه تخیل در ذهنِ شنونده - بیننده به مثابه تصوری فراتر از تصویر است.»
 یک مجموعه فرهنگی هنری با همکاری یک ناشر موسیقایی روزهای شانزدهم و هفدهم اردیبهشت به سرپرستی بردیا کیارس آثار منتخب کریستف رضاعی آهنگساز مطرح کشورمان را اجرا می کند.

 جدیدترین برنامه مجموعه‌ فرهنگی «سازباز» با همکاری نشر موسیقی «م» به کنسرت کریستف رضاعی اختصاص یافت. در این کنسرت قرار است قرار است تعدادی از بهترین نوازنده های سازهای کلاسیک تهران به سرپرستی بردیا کیارس روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته و گزیده ای از موسیقی فیلم ها و تئاترهای کریستف رضاعی را اجرا کنند.

«در دنیای تو ساعت چند است؟» به کارگردانی صفی یزدانیان، «نزدیک‌تر» به کارگردانی مصطفی احمدی، «سعادت آباد» به کارگردانی مازیار میری، موسیقی تئاتر «متولد ۱۳۶۱» به کارگردانی پیام دهکردی آثاری هستند که در این کنسرت اجرا می شوند.

این اجرا ترکیبی است از یک کوارتت زهی با نوازندگی بردیا کیارس، پریسا پیرزاده، لعیا اعتمادی و مهرداد عالمی و همراهی سایوری شفیعی نوازنده کلارینت، آرمین قیطاسی نوازنده فلوت، امیر دارابی نوازنده پیانو و پریناز حیدری نژاد نوازنده گیتار کلاسیک است. ضمن اینکه  بعضی از فیلم ها همزمان با نواختن زنده روی پرده پخش خواهند شد.

رضاعی این اجرا را «تصوری فراتر از تصویر» می‌داند و معتقد است: «موسیقی که برای صحنه نمایش یا تصویر نوشته شده، از موضوع این دو واسط الهام می‌گیرد اما زمانی که واسطه‌ها وجود ندارند و موسیقی اجرا می‌شود، نه تنها یادآور تصویر بلکه خالق هرگونه تخیل در ذهنِ شنونده - بیننده  به مثابه تصوری فراتر از تصویر است.»

سازباز که مجموعه‌ای مستقل و خصوصی است در چند سال گذشته در برگزاری رویدادهایی مانند «شب‌های جز»، «شب‌های جنوب» ‌و همچنین مشارکت در برگزاری «هفته موسیقی تلفیقی تهران» مشارکت داشته است. سازباز علاوه بر برنامه‌های پیشینش، تک رویدادهای جدیدی را برنامه‌ریزی کرده است که کنسرت کریستف رضاعی اولین اجرا خواهد بود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین