|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
فیروز زنوزی جلالی، مدتی با بیماری سرطان ریه دست و پنجه نرم می‌کرد که در نهایت سه‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.
 مراسم تشییع فیروز زنوزی جلالی، نویسنده فقید کشور، ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه از حوزه هنری به سمت بهشت زهرا برگزار می‌شود.

 مراسم تشییع پیکر مرحوم فیروز زنوزی جلالی، ناخدای ادبیات دفاع مقدس و نویسنده برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد و جایزه قلم زرین، ساعت ۱۰ صبح پنج‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه از محل حوزه هنری برگزار می‌شود.

پیکر این نویسنده فقید کشورمان، فردا به قطعه نام‌آوران بهشت زهرا منتقل شده و در کنار دیگر نویسندگان و اهالی هنر و ادب این مرز و بوم به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است وسیله ایاب و ذهاب مقابل حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ فراهم است.

فیروز زنوزی جلالی، مدتی با بیماری سرطان ریه دست و پنجه نرم می‌کرد که در نهایت سه‌شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت.  

فیروز زنوزی جلالی در سال ۱۳۸۷ جایزه ادبی جلال آل‌احمد را برای رمان «قاعده بازی» دریافت کرد. وی همچنین برنده جایزه قلم زرین شده است.   
 
از این نویسنده آثاری چون «باران بر زمین سوخته (مجموعه نقد آثار احمد محمود)»، «سال‌های سرد»، «خاک و خاکستر»، «روزی که خورشید سوخت»، «اسکاد روی ماز ۵۴۳»، «مردی با کفش‌های قهوه‌ای»، «سیاه بمبک»، «مجموعه داستان اولی‌ها (گردآوری)»، «مخلوق»، «شور و شیرین» منتشر شده است.  

«برج ۱۱۰» عنوان اثری است که در قالب رمان نوشته شده و در حال حاضر در انتظار چاپ است. این اثر به صورت تخیلی و با استفاده از ابزارهای فلسفی و روان‌شناختی نوشته شده که در آن نمادپردازی‌هایی هم صورت گرفته است. به عنوان نمونه «۱۱۰» عدد ابجدی است که نام حضرت علی(ع) را به یاد می‌آورد.  
 

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین