|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۵۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
جیتلی در پایان تصریح کرد که اکنون زمینه ها برای گسترش همکاری در حوزه دفاعی و امنیتی آماده است و از این رو دیدارها و مذاکرات مقام های دفاعی دو کشور برای توسعه روابط اهمیت و تاثیر دارد.
 وزیر دفاع ایران در دیدار با همتای هندی خود مبارزه با افراط گرایی، تروریسم، قاچاق مواد مخدر، دزدی دریایی و تبادل تجربیات در حوزه های مختلف را از جمله زمینه های همکاری ایران و هندوستان برشمرد و بر گسترش روابط دوجانبه تا سطح راهبردی تأکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، حسین دهقان، وزیر دفاع که برای شرکت در نشست دو روزه و برنامه های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است، در دیدار با همتای خود که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مذاکره کردند.

وزیر دفاع ایران در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدنی و اهمیت ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیکی دو کشور، تصریح کرد: ارتقای سطح همکاری‌های ایران و هند در زمینه‌های سیاسی، نظامی و امنیتی می‌تواند در بهبود شاخص‌های امنیت منطقه‌ای کمک شایان توجهی کند و در گسترش صلح و ثبات پایدار تأثیر فوق العاده‌ای داشته باشد

سردار دهقان در ادامه، مبارزه با افراط گرایی، تروریسم، قاچاق مواد مخدر، دزدی دریایی و تبادل تجربیات در حوزه‌های مختلف را از جمله زمینه های همکاری ایران و هندوستان برشمرد و بر گسترش روابط دوجانبه تا سطح راهبردی تأکید کرد.

جیتلی وزیر دفاع هند نیز در دیدار با همتای ایرانی گفت: بی‌تردید، تاریخ و تمدن مشترک علاقه‌مندی دوجانبه‌ای را برای گسترش روابط در همه حوزه‌های تأمین و حفظ امنیت منطقه ایجاد کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه «دهلی نو هیچ تمایزی میان اشکال گوناگون تروریسم قائل نیست»، تصریح کرد: هند موضع قاطعی در برابر تروریسم دارد و هیچ مانعی برای همکاری در این زمینه وجود ندارد.

جیتلی در پایان تصریح کرد که اکنون زمینه ها برای گسترش همکاری در حوزه دفاعی و امنیتی آماده است و از این رو دیدارها و مذاکرات مقام های دفاعی دو کشور برای توسعه روابط اهمیت و تاثیر دارد.

در نشست بین‌المللی امنیت مسکو که قرار است امروز (چهارشنبه) وزیر دفاع ایران در آن سخنرانی کند، حدود 700 شرکت‌کننده از جمله اعضای هیأت‌های نمایندگی از حدود 80 کشور، 25 سرپرست هیات در سطح وزیران دفاع، رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد نظامی شرکت دارند.

جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین‌المللی مسکو است.

سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنرانی در این نشست، با سرگئی شویگو همتای روس و شماری از دیگر همتایان خود دیدار می‌کند و همچنین در نشست سه‌جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه آخرین اوضاع این کشور و تقویت همگرایی‌ها برای مبارزه با تروریسم بررسی می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین