|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۱۵۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
اردوغان با بیان اینکه اسد کلیدواژه راه حل موردنظر در سوریه نیست، تصریح کرد تا زمانی که او در قدرت است، نمی‌توان به حل بحران در سوریه دست یافت.
 رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه با رویترز بار دیگر خواستار برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت شد.

 رجب طیب اردوغان در مصاحبه با رویترز گفت: «تا زمانی که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت است هیچ راهی برای رسیدن به یک راه‌حل برای پایان دادن به بحران در این کشور وجود ندارد.»

وی افزود: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به من گفته است که هیچ الزامی به اینکه چه شخصی در مسند ریاست‌جمهوری سوریه باشد ندارد.»

اردوغان با بیان اینکه اسد کلیدواژه راه حل موردنظر در سوریه نیست، تصریح کرد تا زمانی که او در قدرت است، نمی‌توان به حل بحران در سوریه دست یافت.

وی مدعی شد اسد کسی است که به مردمش با تانک، پدافند توپخانه‌ای، مواد منفجره، سلاح شیمیایی و جنگنده حمله می‌کند و این سوال را مطرح کرد که آیا معتقدید با این موارد می‌توان به راه‌حل دست یافت؟

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین خواستار کاهش حمایت‌های روسیه از اسد شد و گفت:‌ «اکنون تحولاتی در سوریه در جریان است که پوتین می‌تواند در آن‌ها با ما شراکت داشته باشد. الان پوتین، دونالد ترامپ، ایران، عربستان و قطر نقش فعالی در تلاش‌ها با هدف دستیابی به راه‌حل در سوریه دارند. ما این امکان را داریم که با آن‌ها جمع شویم و در اتخاذ تصمیم درباره ملت سوریه کمک کنیم.»

اردوغان به‌شدت این موضوع را که تنها جایگزین بشار اسد، در اختیار گرفتن قدرت از سوی گروه‌های افراط‌گرا همچون داعش باشد رد کرد و گفت: «داعش راه‌حل جایگزینی برای اسد نیست. داعش در دایره اسلام جایی ندارد و آن‌ها خارج از دین هستند و اعتقادی به صلح ندارند و ما متفق‌القول خواهان مقابله با آن‌ها هستیم.»

وی افزود: «پس از اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در این‌باره (مقابله با داعش) موفقیتی نداشت، با ترامپ و پوتین صحبت کرده‌ام.»

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین