|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
با این حال فرانسه به صورت رسمی در سال 2001 این کشتار را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخت؛ اقدامی که روابط میان دو کشور را تیره و تار کرد.
 نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌گوید از مسیری که ترکیه برای آینده خود انتخاب کرده بسیار متاسف است.

 به نقل از روزنامه حریت، امانوئل ماکرون،‌ نامزد پیشتاز میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که قرار است در دور دوم این انتخابات در هفتم مه با مارین لوپن، نامزد راست‌های افراطی رقابت کند گفته است، اگر به عنوان رئیس‌جمهور در این رقابت سیاسی پیروز شود از تمام دموکرات‌ها در سراسر جهان حمایت می‌کند.

ماکرون درباره رفراندوم اخیر ترکیه گفت: من به شدت از مسیری که ترکیه در پیش گرفته متاسفم و آن را رد می کنم.

این اظهارات وزیر اقتصاد اسبق فرانسه در نشستی در پاریس مطرح می‌شد که به مناسبت "کشتار ارامنه" در آناتولی طی جنگ جهانی اول برگزار شد.

این در حالی است که ترکیه قاطعانه استفاده از واژه نسل کشی برای توصیف این واقعه در دوره عثمانی را رد و ادعا می‌کند بخشی از تراژدی گسترده تری بوده که هم ترک‌ها و هم ارامنه طی آن کشته شدند.

با این حال فرانسه به صورت رسمی در سال 2001 این کشتار را به عنوان نسل کشی به رسمیت شناخت؛ اقدامی که روابط میان دو کشور را تیره و تار کرد.

در همین حال ماکرون یک روز پس از رفراندوم 16 آوریل ترکیه که به موجب آن قدرت ریاست جمهوری در این کشور افزایش می‌یابد، اعلام کرده بود که در صورت انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه هیچ پیشرفتی در فرایند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا صورت نخواهد گرفت.

به اعتقاد وی این رفراندوم یک تغییر اقتدارگرایانه از سوی مقامات ترکیه بوده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین