|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
رئیسی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به بحران کم‌آبی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: آیا به دلیل بروز کم‌آبی باید کارها متوقف شود؟ صادرات گیاهان دارویی می‌تواند با مطالعه کارشناسی انجام شود، چون دنیا امروز تشنه این کالای استان ماست.
 نامزد انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در اجتماع مردم بیرجند با بیان اینکه دولت و وزرای آن باید قبل از هرکسی مدعی مبارزه با فساد باشند، گفت: مردم از حرف و وعده خسته شده‌اند و همه چیز باید در میدان عمل اتفاق بیفتد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در جمع مردم بیرجند در مصلای این شهر با تبریک سالروز بعثت پیامبر مکرم اسلام گفت: بعثت پیامبر برای هدایت و سعادت انسان است و فلسفه بعثت و اصل آفرینش انسان نیز در یک راستا یعنی هدایت و سعادت انسان قرار دارد.

به نوشته ی فارس، وی با تأکید بر لزوم داشتن زندگی در شأن و کرامت انسانی گفت: در این راستا مسائلی چون تحصیل، شغل، تشکیل زندگی و داشتن آینده باید در شأن انسان باشد و پیامبر نیز فلسفه بعثت خود را احیای کرامت اخلاقی بیان کرده‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کرامت یک انسان در همه شرایط اصل است، گفت: دولت باید در جهت کرامت همه شهروندان گام بردارد و کرامت یک انسان نیز به آن است که فکر، اندیشه و عمل او در طراز یک مسلمان باشد.

رئیسی با اشاره به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و بیکار شدن جوانان مشغول به کار در آنها اظهار داشت: کرامت یک جوان، بازنشسته، کارمند و کارگر، شغلی شرافتمندانه را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد معیشت و شغل مناسب برعهده دولت اسلامی است تا با امکانات خود تلاش کند که شغل باکرامت را برای همه افراد جویای کار فراهم سازد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه افرادی که درآمد آنها فقط 45 هزار تومان یارانه است، چگونه باید زندگی کنند، گفت: آیا در کشور امکانات وجود ندارد؟‌ و یا می‌شود با شیوه‌ای از مدیریت، زندگی افراد فقیر را از این شرایط نجات داد؟ ما در کشور، ذخایر، انرژی، نیروی خلاق و آماده به کار و فرهیخته دانشگاهی کم نداشته و باید از آنها استفاده کنیم.

وی دغدغه تأمین مسکن را یکی دیگر از مشکلات جوانان و جامعه دانست و افزود: طرحی برای مسکن شروع می‌شود و زمانی که دیوارهای آن بالا می‌رود جوان‌ها امیدوار می‌شوند که خانه‌دار خواهند شد، ولی ناگهان این طرح متوقف و معطل می‌شود، کسی که فرش زیر پا و وسایل زندگی خود را فروخته تا صاحب مسکن شود، با این نوع اقدامات چه باید بکند؟

رئیسی تأکید کرد: معتقدم که با همین درآمد کشور می‌توان کاری کرد که دیگر خانواده‌ای در فقر مطلق وجود نداشته باشد و می‌توان یارانه‌ای که در حال پرداخت است را در دو دهک پایین بالا برده و تا میزان 2 الی 3 برابر افزایش داد.

وی ادامه داد: می‌شود بازار مسکن و ایجاد مسکن کرامت و تکمیل مسکن‌های موجود مشکل بیکاری را در بین جوانان و دیگر صنایع حل کرد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری در جامعه اظهار داشت: براساس برنامه ششم، دولت موظف به ایجاد سالی یک میلیون شغل است و ما معتقدیم در سال می‌شود یک الی یک و نیم میلیون شغل ایجاد کرد و ریشه بحران بیکاری را از کشور برداشت.

وی بازگرداندن کارگاه‌های تولیدی نیمه تعطیل و تعطیل به مدار کار را امری قابل انجام خواند و گفت: در چهار سال دولت برای هر سال می‌توان 25 درصد این کارگاه‌ها را به چرخه کار برگرداند اما این اقدام، کار، تلاش، مدیریت جهادی و عدم چشم‌داشت به دست بیگانگان را می‌طلبد.

وی با انتقاد از فساد اداری در کشور تصریح کرد: مردم از اخباری که درباره اینکه از این فساد منتشر می‌شود نگران هستند؛ تا کی مردم باید شاهد فساد در کشور باشند و آیا نمی‌شود فساد اداری را از کشور حذف کرد؟

رئیسی با بیان اینکه عدم رفع بسترهای فساد در کشور برای من تبدیل به یک غصه شده است گفت: رئیس دولت و وزرای آن بیش از هر کسی باید مدعی مبارزه با فساد باشند و فساد به هیچ وجه زیبنده دولت اسلامی نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من اگر با لطف مردم و خدا در جایگاه دولت قرار بگیرم، در شش ماهه اول، ساختارهای موجب فساد در کشور را در گزارشی به مردم و مجلس معرفی خواهم کرد و اگر راه‌حل آن در دولت وجود داشته باشد، آن را با ارائه لایحه انجام خواهم داد تا دیگر مردم شاهد بروز پرونده‌های فساد در کشور نباشند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به بحران کم‌آبی در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: آیا به دلیل بروز کم‌آبی باید کارها متوقف شود؟ صادرات گیاهان دارویی می‌تواند با مطالعه کارشناسی انجام شود، چون دنیا امروز تشنه این کالای استان ماست.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع و معادن را یکی دیگر از قابلیت‌های استان خراسان جنوبی خواند و اضافه کرد: می‌شود در این استان سرمایه‌گذاری در بخش معدن به صورتی انجام شود که همین صادرات، استان را متحول کند.

رئیسی، صادرات زعفران، زرشک، پنبه و انار در استان را نیازمند برنامه‌ریزی و اقدام درست خواند و افزود: نرخ رسمی بیکاری در استان 8 درصد اعلام شده، اما هنوز نامه‌ها و درخواست‌های زیادی پیرامون درخواست کار از این استان به من ارسال می‌شود.

وی در ادامه پیرامون دلیل ورود خود به عرصه انتخابات نیز گفت: من در آستان قدس بهترین جایگاه دنیایی و معنی را داشتم، اما چیزی که باعث شد وارد عرصه انتخابات شوم، نگاه به مشکلات مستمندان و بیکاران جامعه بود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه معتقدم با همین امکانات کشور می‌توان بسیاری از گره‌ها را باز کرد، اظهار داشت: دولت کار و کرامت، خود باید اهل کار باشد چون مردم از وعده و شعار خسته‌اند و همه چیز باید در میدان عمل اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه بیایید برای یک بار دسته‌بندی‌های سیاسی را کنار بگذاریم و از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم، گفت: شیعه و سنی، اقوام و مذاهب مختلف، خط‌کشی‌های واقعی نیست و خط‌کشی واقعی ما، خط‌کشی با دشمنان انقلاب و نظام است.

رئیسی در پایان با استقبال صورت گرفته خود در بدو ورود به مصلای بیرجند گفت: استقبالی که از من شد مربوط به انقلاب و اسلام است و چون مردم، بنده را خدمتگذار خود می‌دانند این استقبال را انجام دادند و من آن را به خود نمی‌گیرم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین