|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۲
کد خبر: ۱۵۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
توهین کاندیداها به دولت قبل در اصل توهین به ملت است. گروههای کثیری از مردم در دیدار با جناب آقای احمدی نژاد بر این نکته تاکید دارند و می خواهند که به توهین ها و افترائات پاسخ داده شود و اصرار دارند که ایشان از عملکرد دولتشان دفاع کنند.
 دفتر رئیس دولتهای نهم و دهم با انتشار اطلاعیه ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، نسبت به دروغ پرداکنی و وارد آوردن اتهامات بی پایه و اساس از سوی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هشدار داد و با استناد به قانون اساسی ، قانون مدنی و قانون حقوق شهروندی تاکید کرد که در صورت چنین رفتاری، باید وقت پاسخگویی به اتهامات وارده از سوی رسانه ملی در نظر گرفته شود.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و المستشهدین بین یدیه
جناب آقای علی عسگری رئیس محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم
حضرت عالی به خوبی واقفید که رسالت صدا و سیما ، صیانت از ارزش ها و آرمانهای الهی و انقلابی و منافع و خواست عمومی ملت و پاسداری از اخلاق و اخلاق مداری است.

مسئولیت صدا و سیما به قدری سنگین است که امام راحل(ره) آن را دانشگاه عمومی نامیده اند.

متاسفانه در طول هشت سال دولت های نهم و دهم ، به ویژه سالهای 90 تا 92 و علیرغم حمایت های گسترده دولت از صدا و سیما ، اکثرا درمقاطع حساس ، ملت شاهد عدول آن سازمان از رسالت و مسئولیت خطیر آن بودند تا جائیکه آن سازمان را در برابر دولت برآمده از آراء مردم ایستاده و صداهای سرشار از تهمت و افترا و فاقد منطق ، مخالفان را در بالاترین سطح منعکس می کرد. افرادی از رانت و مجوز ویژه برخوردار بودند تا هر لحظه رئیس جمهور منتخب ملت بزرگ و دولت او را مورد تاخت و تاز قرار دهند.

در دوره انتخابات سال 88 نیز صدا و سیما تمام ادعاها و اقدامات و افترائات رقبا و مخالفان را کاملا پوشش داده و با صدای خودشان منتشر می کرد.

از اوایل سال 1390 تا کنون نیز با زیرپا گذاشتن همه موازین اخلاقی و انسانی، صدها بلکه هزاران ساعت تریبون آزاد در اختیار مخالفان قسم خورده رئیس دولت قبل و همکارانش قرار داد تا بی محابا و بدون هراس از هرگونه تعقیب و با احساس مصونیت و حمایت کامل و با انتشار آمار و ارقام و اختیار دروغ ، صدها تهمت و افترا و نسبت های ناحق به خادمان پاک مردم در دولت قبل حواله نمایند. از آخرین موارد فضاحتی بود که در جریان ثبت نام جناب آقای بقایی بروز کرد.

به راستی که مردم شاهد یک انتقام کشی و عقده گشایی تاریخی و کم نظیر بودند که ذکر موارد آن مثنوی هفتاد من کاغذ می شود. البته به فضل الهی اکثریت قاطع ملت عزیز ایران بسیار آگاهند و هیچ گاه این اتهامات را قبول نکردند و با ابراز ارادت خالصانه و بزرگوارانه خود به خادمان ، نظر و احساس خود را بیان داشته و می دارند.
همه این ها در شرایطی بود که علیرغم درخواست های متعدد کتبی و شفاهی کوچکترین فرصت برای پاسخگویی اختصاص نیافت.
همه این رفتارها بر خلاف صریح آرمان آزادی خواهی و عدالت طلبی و دین مداری انقلاب سال 1357 است.

فرمان امام راحل ، نظر مقام معظم رهبری و قانون اساسی همواره بر رعایت اخلاق و عدالت و حیثیت افراد تاکید داشته اند. همه این ها در حالی اتفاق می افتد که تمام کسانی که به دستاوردهای جمهوری اسلامی افتخار می کنند در ذکر مصادیق ، خدمات دولت قبل را برمی شمارند.

از آنجا که مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که فقط مسئول سازمان صدا و سیما را نصب می کنند و دخالتی در امور آن ندارند، معلوم نیست مظلومان و کسانی که با سخیف ترین رفتارها مورد هجوم قرار گرفته و می گیرند، به کجا باید شکایت یا مراجعه نمایند. تجربه نشان داده است قوه قضاییه مرجع امینی برای رسیدگی به امور نیست . ضمن اینکه هیچ مرجعی برای رسیدگی به تخلفات آن قوه نیز وجود ندارد.

شنیده می شود که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری بنا دارند از همان رویه سیئه دروغ و تخریب علیه دولت مردمی و انقلابی قبل بهره برداری نمایند. البته بر ملت معلوم است که آنان هیچ عقبه و سابقه و کارنامه قابل قبولی در خدمت صادقانه و موثر به مردم ندارند و می خواهند صرفا با تخریب برای خود حیثیت جست و جو کنند.

جناب آقای عسگری!

با تاکید مجدد بر اینکه آقایان احمدی نژاد و بقایی هیچ نماینده ای در بین کاندیداهای موجود ندارند و از هیچ کدام آنها نیز حمایت نخواهند کرد، به صراحت اعلام می داریم که به استناد اصول متعدد قانون اساسی، قانون مدنی و حقوق شهروندی، صدا و سیما مکلف است در صورت ورود کاندیداها به دروغ پراکنی و ایراد تهمت و افترا ، معادل همان زمان را در اختیار دولت قبل و کسانی قرار دهد که مورد ظلم ناجوانمردانه قرار گرفته اند.

این یک خواهش یا استدعا نیست بلکه یادآوری یک حق و از حقوق اساسی ملت است که حاکمان موظف و متعهد به صیانت از آن هستند.

توهین کاندیداها به دولت قبل در اصل توهین به ملت است. گروههای کثیری از مردم در دیدار با جناب آقای احمدی نژاد بر این نکته تاکید دارند و می خواهند که به توهین ها و افترائات پاسخ داده شود و اصرار دارند که ایشان از عملکرد دولتشان دفاع کنند.

دفاع از عملکرد دولتهای نهم و دهم و در حقیقت دفاع از مردم و رای آنهاست و آقای احمدی نژاد مصمم اند که به این خواست مردم به طور جدی جامه عمل بپوشانند.

انتظار دارد که شاهد رفتار صحیح و عادلانه رسانه ملی باشیم و به گونه ای عمل شود که اعتبار صدا و سیما ، بیش از این مخدوش نشود و به سطح یک سایت خبری وابسته به یک حزب دسته چندم تنزل نیابد.
از خداوند منان توفیق همگان را در انجام وظایف و پاسداری از حق و عدالت مسالت داریم.

دفتر رئیس دولت های نهم و دهم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین