|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۱۵۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
ستاد احیای دریاچه ارومیه از روی اول تاسیس یک برنامه ۱۰ ساله برای احیای این دریاچه تدوین کرد که سه سال از این برنامه گذشته و پیش‌بینی می‌شود که تا هفت سال آینده دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خواهد رسید.
 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا هفت سال دیگر حجم دریاچه ارومیه به ۱۴ میلیون مترمکعب خواهد رسید که در این شرایط می‌توان گفت که دیگر نگرانی برای وضعیت این دریاچه وجود نخواهد داشت.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه یکی از حوزه‌های آبریز بزرگ ایران از شش حوزه آبریز دریاچه ارومیه است که در حال حاضر بدترین شرایط را نسبت به درازمدت دارد گفت: در حال حاضر وضعیت دریاچه اورمیه نسبت به درازمدت ۹ درصد منفی ثبت شده و این در حالی است که سایر حوزه‌های آبریز  ۲ درصد مثبت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشت وضعیت مناسبی ندارد، عنوان کرد: گرچه بارش‌های اخیر موجب ورودی ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب شده اما باید گفت که این حجم از آب نمی‌تواند تاثیر چندانی برای بهبود دریاچه ارومیه داشته باشد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه معمولا در آذربایجان شاهد بارش‌های مطلوب در فصل اردیبهشت هستیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در اردیبهشت‌ماه چند جبهه بارش پشت سر هم در این منطقه داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت پوشش برفی در این منطقه اظهار کرد: در حوزه دریاچه ارومیه وضعیت پوشش‌های برفی مناسب است لذا امیدواریم که شرایط امسال مانند برنامه پیش برود.

میدانی با اشاره به پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سد فیلور آماده بهره‌برداری است که با بهره‌برداری از این طرح ۹۰ میلیون مترمکعب به احیای این دریاچه کمک خواهد شد.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: اگر حجم دریاچه ارومیه به ۱۴ میلیون مترمکعب برسد، به تراز اکولوژیک خواهیم رسید.

به گفته وی، ستاد احیای دریاچه ارومیه از روی اول تاسیس یک برنامه ۱۰ ساله برای احیای این دریاچه تدوین کرد که سه سال از این برنامه گذشته و پیش‌بینی می‌شود که تا هفت سال آینده دریاچه ارومیه به تراز اکولوژیک خواهد رسید.

میدانی با اشاره به طرح‌های انتقال آب برای احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های انتقال بلندمدت است، پیش‌بینی می‌شود که در سال ۹۸ این طرح‌ها نیز به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: در مجموع در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه رو به بهبود است و پیش‌بینی می‌شود که اگر شرایط مانند روال فعلی پیش برود، وضعیت خوبی را در آینده شاهد خواهیم بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین