|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
سایت فیفا نوشت: کی‌روش این حقیقت را پنهان نمی‌کند که او مجبور بود برخی از قوانین مهم مانند "همیشه تیم مهم‌تر از فرد است"، را به مجموعه فوتبال ایران تحمیل کند.
تدبیر و امیدکارلوس کی‌روش اولین مربی پرتغالی شد که برای دومین بار متوالی تیمش را واجدالشرایط حضور در رقابت‌های جام‌جهانی می‌کند و نام خود را در تاریخ فوتبال به ثبت رساند. در جام جهانی 2010 کی‌روش تیم ملی فوتبال پرتغال را تا مرحله یک هشتم نهایی بالا برد و حالا نوبت تیم ملی ایران است که با این مربی به بزرگ‌ترین صحنه فوتبال جهان بازگردد.

حضور در جام جهانی 2014 برزیل یک طرف ولی حقیقت این است که راهیابی تیم ملی به این تورنمنت همان چیزی است که فوتبال ایران برای پیشرفت به سطحی دیگر به آن نیاز داشت. در آخرین بازی از گروه A مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در منطقه آسیا ایران با غلبه بر کره جنوبی به همراه این تیم به طور مستقیم راهی جام جهانی شد و ازبکستان را به بازی پلی‌آف فرستاد.

با وجود انتقاداتی که در جریان رقابت‌های مرحله مقدماتی به ایران می‌شد اما این تیم حالا موفق شده برای چهارمین بار در تاریخ خود جواز حضور در این تورنمنت معتبر را کسب کند.

به گزارش تسنیم، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت‌و‌گو با سایت رسمی فیفا گفت: حضور ما در جام جهانی نتیجه 2 سال کار مداوم است. تیم وحدت خود را حفظ کرد. ما در هر بازی با روحیه‌ای بالا و اعتقادی راسخ، بهترین عملکرد خود را به معرض نمایش گذاشتیم.

وی افزود: با کمی خوش‌شانسی که همیشه نیاز است امتیازات موردنظرمان را به دست آوردیم. این دستاوردی فوق‌العاده است مخصوصاً اینکه در گروه خودمان بالاتر از کره جنوبی قرار گرفتیم. در مورد واجدالشرایط شدن حضور در مرحله پایانی جام جهانی شکی نداشتیم و این برای ما مانند روز روشن بود. حالا هم خیلی راضی هستم.

سرمربی تیم ملی ایران مقابل انتقادات و فشارهایی که از بیرون به این تیم وارد می‌شد همانند سپری برای تیمش بود و به تمجید از بازیکنان خود می‌پرداخت. سرمربی تیم ملی تصریح کرد: مهم‌ترین چیز برایم تیمی بود که در طول این 2 سال هدایتش را بر عهده داشتم. از رئیس فدراسیون گرفته تا بازیکنان داخل میدان و نفرات نیمکت‌نشین همگی وحدت و یکدلی خود را حفظ کردیم. رمز موفقیت ما همین بود و هیچگاه نگرانی به خود راه ندادیم. ما انتقادات را نادیده می‌گرفتیم چون به وظیفه خود متعهد بودیم. بازیکنان هم از نظر فنی و هم از نظر روحی فوق‌العاده بودند.

با این وجود کی‌روش این حقیقت را مخفی نمی‌کند که او قواعد مهمی را به تیمش تحمیل می‌کرد. وی افزود: کار آسانی نبود برای اینکه باید تصمیماتی می‌گرفتیم که آنچنان خوشایند نبودند ولی پیام ما خیلی واضح بود: منافع فردی بالاتر از منافع تیمی نیست.

سرمربی 60 ساله تیم ملی تاکید کرد: به همین دلیل بود که بازیکنان شجاع و متعهد را انتخاب کردیم. من بازیکنانی را می‌خواستم که در خدمت تیم باشند نه تیم در خدمت آنها. اینگونه بود که ما ترکیبی با عزت نفس بالا تشکیل دادیم و البته میلیون‌ها ایرانی را خوشحال کردیم.

پیشرفت با بهترین‌ها

به گزارش مشرق، کی‌روش در پاسخ به این پرسش‌های فیفا که «اهداف تیم ملی برای جام جهانی چیست؟» و« اگر واقع‌بین باشید آیا ایران می‌تواند قهرمان این تورنمنت شود؟» گفت: به طور حتم کسی چنین انتظاری ندارد. ما هنوز به آن درجه نرسیده‌ایم. سطح فوتبال ایران به سطح تیم‌های قدرتمندی همچون برزیل، اسپانیا، آرژانتین، آلمان، انگلیس یا ایتالیا نزدیک نیست و باید این را بپذیریم.

مربی پیشین رئال مادرید و منچستریونایتد افزود: ما باید عملکردی شایسته و ارزشمند از خود ارائه دهیم که باعث افتخار تمامی هواداران ایرانی شود. چگونه این کار را انجام خواهیم داد؟ با آماده‌سازی گسترده و فشرده این کار را عملی خواهیم کرد ولی بدون این کارها نمی‌توانیم در مقابل تیم‌های بزرگ به رقابت بپردازیم.

مربی تیم ملی تاکید کرد: پس از رقابت‌های جام جهانی، فوتبال ایران از لحاظ کیفی یک گام به جلو خواهد برداشت و تورنمنتی معتبر را برای خود شکل می‌دهد. این تورنمنت، ایران را در داشتن زمین‌های بهتر، چمن‌های با کیفیت‌تر، لیگی بهتر، مربیان سرشناس‌تر و فوتبالی جذاب‌تر به جلو هدایت خواهد کرد. چیزی که از جام جهانی 2014 برزیل می‌خواهیم این است که  به طور قابل توجه بهتر از چیزی باشیم که حالا هستیم.

کی‌روش عنوان کرد: خلاصه کلام اینکه هدف ما در جام جهانی 2014 برزیل داشتن جهشی رو به جلو خواهد بود و می‌خواهیم همانند کره و ژاپن پله‌های ترقی را طی کنیم تا به جایگاه خودمان برسیم و در بین 3 تیم برتر آسیا باشیم.

جَو ماراکانا

کی‌روش در ورزشگاه جدید ماراکانا حضور داشته و بازی فینال جام کنفدراسیون‌ها 2013 را از نزدیک در این ورزشگاه تماشا کرده است. وی در این خصوص گفت: به برزیل رفتم تا نبض جام جهانی را در دست بگیرم. محیط آنجا خیلی جدی و واقعاً سخت‌گیرانه است و جایی برای آماتور بودن نیست. همچنین به برزیل رفتم تا امکانات تمرینی را مورد ارزیابی قرار دهم و تصمیم بگیرم که چه زمانی به برزیل بیاییم. ما هتل خوب و محل تمرینی خوبی داریم. هدف اصلی‌ام از بازدید از برزیل این بود.

سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران از اینکه احساسش از تماشای بازی فینال جام کنفدراسیون‌ها بین تیم‌های برزیل و اسپانیا را توصیف کند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: جو موجود در فینال جام کنفدراسیون‌ها فوق‌العاده بود.

به گزارش مشرق، سرمربی پرتغالی تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: شما تقریباً می‌‌توانید احساس کنید که جام جهانی پیش‌رو چگونه خواهد بود. ماراکانا نشان داد که این تورنمنت به چه شکلی خواهد بود. برزیل برنده منصفانه این رقابت‌ها بود و اسپانیا در فرم واقعی خود نبود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین