|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۵۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا در روز زمین که با رفتارهای وی در خصوص حفاظت از محیط زیست منافات دارد، با انتقادات بسیاری همراه بوده است.
 بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا در روز زمین که با رفتارهای وی در خصوص حفاظت از محیط زیست منافات دارد، با انتقادات بسیاری همراه بوده است.

شبکه خبری آنلاین هافینگتون پست در شماره روز شنبه خود در مقاله ای با عنوان بیانیه ترامپ در روز زمین شرم آور است، نوشت:«رئیس جمهور دونالد ترامپ بیانیه ای به مناسبت روز زمین منتشر کرده که در آن بیانیه دم از حفظ محیط زیست می زند؛ این در حالی است که وی در ماه های نخست آغاز به کار دولتش دقیقا بر خلاف آنچه [در این بیانیه] می گوید، عمل کرده است.

ترامپ روز شنبه در بیانیه ای گفت: کشور ما سرشار از منابع طبیعی فراوان و زیبایی الهام بخشی است. آمریکایی ها به درستی شکرگزار این موهبت های الهی هستند و وظیفه دارند تا از آنها برای نسل های آینده حفاظت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «دولت من به حفظ هوا و آب پاک، حفاظت از جنگلهایمان، رودخانه هایمان و فضاهای بازمان و حفاظت از گونه های در معرض خطر، متعهد است.

هافینگتون پست نوشت: ترامپ که ادعا کرده است، [موضوع] تغییرات آب و هوایی فریبی است که چینی ها اختراع کرده اند، چندین شکاک به تغییرات آب و هوایی در کابینه خود منصوب کرده است. اسکات پروئیت، رئیس آژانس حفاظت از محیط زیست یکی از این شکاکان است که زمانی که دادستان اوکلاهما بود، بیش از 10 بار از این آژانس شکایت کرده بود.

هافینگتون پست افزود: ریک پِری نیز که اکنون وزیر انرژی آمریکا است، در سال 2012 گفته بود خواهان ابطال وزارتخانه ای است که ترامپ وی را در آن منصوب کند (پِری اکنون به خاطر حرفی که زده بود اظهار پشیمانی می کند).

به گزارش العالم، هافینگتون پست نوشت: ترامپ در صد روز نخست ریاست جمهوریاش به سمت نابودی محیط زیست خیز برداشته است.

این شبکه خبری نوشت، ترامپ در روزهای نخست ریاست جمهوریاش قانونی را لغو کرد که از (عملیات استخراج معدن از) رودها حفاظت می کند.

به گزارش هافینگتون پست، قانون دیگری که ترامپ تصمیم دارد آن را لغو کند، مربوط به آب پاک است که از دو میلیون مایل رود و بیست میلیون هکتار از زمین های مرطوب حفاظت می کند.

کارشناسان بر این باورند، ابطال قانون مذکور آب آشامیدنی نزدیک به صد و بیست میلیون آمریکایی و گونه های مختلف گیاهی و جانوری را در معرض خطر قرار می دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین