|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۱۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه صبح امروز با گشایش حوزه‌های اخذ رأی آغاز شد؛ انتخاباتی که آغازگر ساعت‌های پراضطراب برای اتحادیه اروپا است و سرنوشت آینده سیاسی فرانسه و این اتحادیه را رقم می‌زند.
دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ساعت 8 صبح امروز یکشنبه 23 آوریل به وقت محلی فرانسه (10:30 صبح به وقت تهران) برای تعیین سکان‌دار 5 سال آینده کاخ الیزه و جانشین «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور کنونی این کشور در حوزه‌های رأی‌گیری سراسر این کشور آغاز شد و نتایج اولیه آن از پس از ساعت 20 امشب به وقت محلی فرانسه (22:30 به وقت تهران) با بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری اعلام خواهد شد.

طبق آمار منتشره از سوی وزارت کشور فرانسه، نرخ مشارکت مردمی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری 2017 تا ساعت 12 ظهر امروز یکشنبه 28.54% یعنی رقمی بسیار نزدیک به رقم مشارکت مردمی در همین بازه زمانی طی دور نخست انتخابات سال 2012 (28.29%) بوده است که در زیر می‌توانیم نموداری از آن را مشاهده کنیم:



بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، 50 هزار نیروی پلیس و 7000 نظامی ارتش تأمین امنیت این انتخابات را بر عهده دارند.

بنابه گزارش رسا‌نه‌ها و کارشناسان، نتیجه این انتخابات غیرقابل پیش‌بینی بوده و سرنوشت آینده فرانسه و اتحادیه اروپا را رقم خواهد زد.

امانوئل ماکرون و مارین لوپن دو نامزد پیشتاز این انتخابات هستند که اولی طرفدار اتحادیه اروپا و دومی مخالف این اتحادیه است و همین امر سبب شده که این اتحادیه با دقت و اضطراب زیادی این انتخابات را که آزمونی سرنوشت‌ساز برای فرانسه به عنوان یکی از ستون‌های اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، دنبال کند.

فرانسه از جمله کشورهایی است که از حدود 250 سال پیش تاکنون رئیس‌حمهور در آن با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شود اما سرنوشت کسانی که به دور دوم انتخابات راه پیدا می‌کنند، هرگز تا این حد مبهم بوده است.

تداوم صدرنشینی ماکرون و لوپن در نظرسنجی‌های درون حوزه‌های انتخاباتی

طبق نتایج نظرسنجی‌های بیرون آمده از حوزه‌های انتخاباتی سراسر فرانسه، امانوئل ماکرون و مارین لوپن که دو صدرنشین نظرسنجی‌های انتخاباتی روزهای اخیر بودند، هم‌اکنون نیز با کسب به ترتیب 24 و 22 درصد آراء از سایر رقبای خود پیش هستند و فرانسوآ فیون با 20.5 درصد آراء و ژان لوک ملانشون با 18 درصد آراء پس از آنها در رتبه‌های سوم و چهارم قرار دارند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین