|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۱۵۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
رئیس جمهوری مصر در جریان سفری رسمی امروز (یکشنبه) وارد عربستان سعودی شد.
 رئیس جمهوری مصر در جریان سفری رسمی امروز (یکشنبه) وارد عربستان سعودی شد.

به گزارش سایت شبکه المیادین، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر طبق آنچه اعلام شده بود به عربستان وارد شد.

علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، قرار است در جریان این سفر نشستی میان سران مصر و عربستان برگزار شود.

وی گفت که در جریان این سفر، راه‌های تقویت مناسبات استراتژیک میان دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و در مورد مسائل مختلف منطقه و جهان و در راس آن مساله مبارزه با تروریسم گفت‌وگو می‌شود.

عربستان سعودی کمی قبل از این سفر، از سرمایه گذاری‌هایی در مصر به ارزش ۲۵ میلیارد دلار خبر داد.

در همین حال، ناصر حمدی، سفیر مصر در عربستان گفته بود که سفر سیسی به عربستان دو روز به طول می‌انجامد و یک هیئت عالی رتبه نیز سیسی را در این سفر همراهی می‌کند.

در همین راستا، سامح شکری، وزیر خارجه مصر خاطرنشان کرد که در این نشست، اوضاع سوریه، یمن، لیبی و مقابله با تروریسم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد، برگزاری نشست سران به آن جنجال غیردقیقی که در مورد روابط قاهره و ریاض به پا شده بود، پایان می‌دهد و این نشست بر خاص بودن و اهمیت این روابط جهت حمایت از امنیت و ثبات در منطقه تاکید دارد.

کارشناسان عرب می‌گویند که این نشست سران با هدف برقراری مجدد روابط استراتژیک است و قرار است چهار مساله فوری در این نشست مورد بررسی قرار بگیرد و احتمال می‌رود که توافقی میان مصر و عربستان پیرامون بحران سوریه حاصل شود.

کارشناسان تصریح کردند که آمریکا از انجام این مذاکرات استقبال و به صورت نامحدود از آن حمایت کرده است.

برخی از کارشناسان اظهار کردند که در این نشست، چهار مساله به صورت اساسی مورد بررسی قرار می‌گیرد که عبارت از مواضع ایران، بحران سوریه و فلسطین و برقراری گفت‌وگوی استراتژیک میان ریاض و قاهره است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین