|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۵۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
وی با بیان اینکه متهم توانسته بود در مدت کوتاهی از حساب بانکی طعمه‌های خود بالغ بر 80 میلیون ریال برداشت کند، گفت: در این خصوص تا کنون شش نفر شاکی در این پرونده شناسائی شدند.
فردی که با راه اندازی وب سایتی تحت عنوان همسریابی اقدام به کلاهبرداری از کاربران کرده و با سرقت اطلاعات بانکی به صورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت می‌کرد توسط پلیس فتا استان اصفهان شناسائی و دستگیر شد.

به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: کارشناسان این پلیس در پی رصد و پایش فضای مجازی از فعالیت وب سایتی با عنوان همسریابی متوجه وجود صفحه جعلی بانک در این سایت شدند که فرد کلاهبردار به وسیله آن اطلاعات بانکی کاربران را سرقت کرده و سپس به صورت غیر مجاز از حساب آن‌ها برداشت کرد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی تصریح کرد: پس از محرز شدن این کلاهبرداری موضوع دستگیری گرداننده این وب سایت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و پس از انجام اقدامات تخصصی مشخص شد که گرداننده اصلی سایت در خارج از استان است که ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل سکونت وی رفته و او را در عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم توانسته بود در مدت کوتاهی از حساب بانکی طعمه‌های خود بالغ بر 80 میلیون ریال برداشت کند، گفت: در این خصوص تا کنون شش نفر شاکی در این پرونده شناسائی شدند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با اشاره به خطرات و آسیب‌های سایت‌های همسریابی برای کاربران گفت: هیچ کدام از سایت‌های همسریابی دارای مجوز نیستند و فعالیت آن‌ها غیر قانونی است. در صورتی که کسانی اقدام به راه اندازی چنین سایت‌های در فضای مجازی کنند پلیس فتا با گردانندگان آن‌ها برابر قانون مبارزه با جرائم رایانه‌ای برخورد خواهد کرد.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: فضای مجازی محیطی سالم برای انتخاب همسر آینده نیست و کاربران اینگونه سایت‌ها در معرض آسیب‌هایی همچون افشای اطلاعات خصوصی، سرقت اطلاعات بانکی از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیک جعلی و ایجاد مزاحمت‌های بعدی توسط سایر کاربران هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین