|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۵۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
سخنگوی ستاد مردمی خادم ملت گفت: رییسی و قالیباف هر دو از نیروهای کارآمد انقلاب هستند که می‌توانند کشور را مدیریت کنند
 سخنگوی ستاد مردمی خادم ملت گفت: رییسی و قالیباف هر دو از نیروهای کارآمد انقلاب هستند که می‌توانند کشور را مدیریت کنند

 رضا نجابت سخنگوی ستاد مردمی خادم ملت در نشست خبری عصر امروز خود عنوان کرد: شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که وضعیت مطلوب برای مردم وجود ندارد. توده مردم از وضع موجود ناراضی هستند و این نارضایتی به علت مشکلات اقتصادی در تمام زمینه‌ها این وضعیت وجود دارد. نمی‌خواهیم دولت را صفر یا صد نگاه کنیم چرا که دولت‌ها در طول سی و هشت سال گذشته اقدامات خوبی داشته‌اند. در ستاد مردمی خادم ملت نه نماینده مجلس وجود دارد و نه مسئول خاصی. بعد از انتخابات هم ستادها تعطیل خواهد شد و به دنبال سهم‌خواهی نیستیم.

سخنگوی ستاد مردمی خادم ملت با بیان اینکه ما احساس کردیم که وضع موجود باید به اتمام برسد، گفت: در بررسی‌های نامزدهای انتخاباتی به این نتیجه رسیدیم که آقای رییسی می‌تواند مشکلات جامعه را رفع کند.

او درباره اینکه در صورت روی کارآمدن دولت رییسی، برخورد او با برجام چگونه خواهد بود، گفت: برجام در شرایطی به وقوع پیوست که مقام معظم رهبری گفتند چرخش قهرمانه لازم است. ما معتقدیم برجام یک مساله‌ای است که در سطح عالی نظام تعیین و تلکیف شده است. اما در برجام یکسری نقاط وجود دارد که باید به آنها توجه شود. ما حتما به برجام پایبند خواهیم بود و اگر غربی‌ها به‌آن پایبند باشند ما آن را پاره نخواهیم کرد. سابقه یک ساله اخیر نشان داده رییسی توانایی اداره امور را دارد و برنامه‌ای برای عبور از رکود و فقرزدایی دارد.

نجابت از رییسی به عنوان کاندیدای واقعی محرومان یاد کرد و گفت: تلقی ما این بود که باید کار جهادی کنیم و فقط برای آقای رییسی کف میدانی عمل کنیم. این جمع هدفش رای‌آوری  است و  او را اصلح می‌دانیم. قرار شد ظرفیت‌های مردمی را تجمیع کنیم فارغ از برورکراسی‌های اداری و رسمی وارد کار شویم. خود رییسی هم عنایت ویژه‌ای به ستاد خادم ملت داشت و قرار شد در صورت پیروزی حضور جوانان پر رنگ‌تر از وضعیت کنونی باشد.

او در پاسخ به این سوال که تفاوت این ستاد با ستاد اصلی چیست، گفت: ستاد رسمی که آقای رییسی انتخاب کرده قرار است در سازوکارهای رسمی عمل کند. در استان‌ها هم مراجع رسمی و فرد رسمی برای تبادل کارها را می‌خواهد. اما ستاد مردمی قرار است ظرفیت‌های رای آوری یک کاندیدا در میان مردم را فراهم کنند. در همین مدتی که رییسی اعلام نامزدی کرده به شخص ایشان و اطرافیان ایشان پیام‌های متعددی اعلام شده و می‌خواستند با ستاد همکاری کنند. هماهنگی این ظرفیت کار آسانی نیست و تا حالا حدودد ۱۰ هزار نفر برای همکاری با ستاد اعلام آمادگی کردند.

سخنگوی ستاد مردمی خادم ملت ادامه داد: ستاد مرکزی وظایف دیگری برای خود تبیین کرده و قرار است این ستاد خادم ملت خود را متوقف بر تصمیم‌گیری‌های بورکراتیک ستاد رسمی رییسی نکند و از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.  

او در پاسخ به این سوال که آیا سابقه حضور یکساله در آستان می‌تواند دلیلی برای مدیریت کشور باشد و اگر برجام نبود شما چه می‌کردید، گفت: ما معتقدیم وضع موجود باید تغییر کند. جریان کنونی دو نماینده در انتخابات دارد که روحانی و جهانگیری نماینده آن است و  در راس امور بودند. ما حرفمان این است که شناخت مساله برای حل مساله نیاز است. رییسی توانمندی‌های بسیاری دارد. ده سال رییس سازمان بازرسی کل کشور بود که با همه دستگاه‌ها و وزات‌خانه‌ها ارتباط داشت. ده سال هم معاون اول و یک سال هم تولیت‌آستان. ما معتقدیم روحانی و جهانگیری نتوانستند مشکلات را حل کنند. مدت‌ها است که دیگر از کلید حرف نمی‌زنند و خود روحانی هم متوجه شده که کلید او برای بسیاری از مسائل زیست‌محیطی، خودروسازی و شفافیت اطلاع‌رسانی کمکی نمی‌کند.

نجابت یادآور شد: رقیب رییسی نه روحانی و نه جهانگیری بلکه فقر گسترده‌ و رکورد است. او حتما می‌تواند شرایط کشور را بهتر کند.

در ادامه خبرنگاری عنوان کرد که برخی گروه‌های اصولگرا و حامی قالیباف می‌گویند که رییسی برای گرم شدن تنور انتخابات به میدان آمده و در نهایت به نفع قالیباف کنار می‌رود، آیا ستاد خادم ملت نیز حاضر به حمایت از قالیباف در صورت کناره‌گیری رییسی خواهد بود، نجابت پاسخ داد: آن چیزی که مسلم است وضع موجود باید به نفع مردم تغییر کند. آقای رییسی و قالیباف هر دو از نیروهای کارآمد انقلاب هستند که می‌توانند کشور را مدیریت کنند. البته رییسی برای پیروزی وارد میدان شده است. هنوز نمی‌توان چیزی گفت و باید شرایط کشور و اقتضائات زمانی را در طول یک ماه‌آینده دید. قالیباف را صالح و کارآمد می‌دانیم و با او رقابتی نداریم.

او در مورد تخریب رییسی گفت: تخریب‌ها ناشی از احساس خطر از وجود رییسی می‌دانیم. واضح است که حضور رییسی وضع را به نفع مردم تغییر می‌دهد. در سنجش‌های مردمی هم که صورت گرفته وضعیت ایشان مطلوب است. وضعیت کشور بگونه‌ای است که بیکاری افزایش و قدرت خرید مردم کاهش یافته است. دلیل اینکه جوانان ستاد را تشکیل داده‌اند این است که به این دولت به خاطر خستگی و پیری اعتراض می‌کنیم و می‌گوییم این کابینه نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین