|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس آخرین آمارها ، ایران با 14 درصد شتاب رشد علمی، در این زمینه نخستین کشور جهان است.
 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: براساس آخرین آمارها ، ایران با 14 درصد شتاب رشد علمی، در این زمینه نخستین کشور جهان است.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی روز شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مرکز همایش های علمی استان همدان در دانشگاه بوعلی سینا افزود: این آمار و رشد علمی کشورمان بر اساس آخرین ارزیابی ها است و ایران با 25 کشوری که رشد علمی مستمر دارند، رقابت می کند.

وی با بیان اینکه شتاب رشد علمی ایران 14 درصد است ادامه داد: پس از ایران، روسیه با 10.3 درصد و چین با 9.3 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی اضافه کرد: در حوزه های دیگر از جمله نوآوری نیز از رتبه 113 به رتبه 78 رسیده ایم و در منطقه و جهان اسلام نیز رتبه اول را داریم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز گفت: عملیات اجرایی مرکز همایش های علمی استان همدان در سه فاز به مساحت 31 هزار و 700 متر مربع آغاز شد.

منصور غلامی افزود: برای احداث این مرکز یک میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و در این طرح، سالن همایش ها و چند سالن کوچک و بزرگ، محل اسکان، موزه ، نمایشگاه و مجموعه ورزشی نیز پیش بینی شده است.

دانشگاه بوعلی سینا هم اینک بیش از 13 هزار دانشجو در رشته و مقطع های مختلف آموزشهای تحصیلات تکمیلی دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین