|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۵۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
تازه‌ترین ناداستانِ حمیدرضا صدر با نامِ «سی‌صد و بیست و پنج» در روزهای نمایشگاهِ کتاب به بازار می‌آید. این کتاب بعدِ «تو در قاهره خواهی مُرد» که به روزگارِ محمدرضا پهلوی می‌پرداخت، دومین تجربه‌ی صدر در حوزه‌ی نانفیکشن است.
حمیدرضا صدر روایتی درباره‌ی حسنعلی منصور نوشت که در نمایشگاه کتاب تهران ارائه خواهد شد.

 تازه‌ترین ناداستانِ حمیدرضا صدر با نامِ «سی‌صد و بیست و پنج» در روزهای نمایشگاهِ کتاب به بازار می‌آید. این کتاب بعدِ «تو در قاهره خواهی مُرد» که به روزگارِ محمدرضا پهلوی می‌پرداخت، دومین تجربه‌ی صدر در حوزه‌ی نانفیکشن است. این کتاب به ۳۲۵ روز نخست‌وزیری حسنعلی منصور می‌پردازد؛ شخصیتی عجیب و مرموز که به دستِ فداییان اسلام ترور شد.

صدر در این روایت با زاویه دید دوم‌شخص مفرد به روزگار، اتفاق‌ها و روایت‌هایی که درباره‌ی این سیاستمدار وجود دارد نزدیک شده و سعی می‌کند او را در مقامِ یک شخصیت داستانی وارد اثرش کند. بنا بر اعلام ناشر، او مطالعات بسیار فراوانی درباره‌ی منصور انجام داده و همین امر کتاب را بسیار متفاوت از یک اثرِ تاریخی عادی کرده است. «سی‌صد و بیست و پنج» اثری‌ است با توجه به ذهنِ این شخصیت. ترس‌ها و باورهایش. صدر سوال‌های بسیاری را پیش می‌کشد. و شاید مهم‌ترین‌شان که حس و حالی معمایی به کتاب داده این است که چه کسی منصور را کشت؟

«سی‌صد و بیست و پنج» را نشرِ چشمه منتشر خواهد کرد.

 سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین