|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۵۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
من قبول دارم که جذابیت برنامه‌های بیش از برنامه‌های ضبط شده است، اما باید بدانید که در حوزه امنیت عمومی در جلسه مذکور استدلال‌هایی مطرح شد که منجر به این تصمیم‌گیری شد که 4 نفر از 5 عضو این کمیسیون به پخش ضبط شده مناظره‌های تلویزیونی رأی دادند.
وزیر کشور با بیان اینکه با نا امنی در برگزاری انتخابات برخورد خواهد شد، تاکید کرد که نیروی انتظامی در انتخابات نباید به گرایش‌های فردی و حزبی کشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، عبدالرضا رحمانی فضلی در بیست و دومین همایش سراسری معاونان ناجا اظهار کرد: سال 95 با توجه به شرایط منطقه‌ای سالی پر از تلاش، کوشش و فعالیت‌های با ثمر برای مردم بود.

وزیر کشور به تحولات منطقه‌ای به ویژه فعالیت‌های صهیونیسم علیه کشور اشاره و اضافه کرد: ما در موضع ضد تروریستی هستیم اما در حمایت از ملت و مردم منطقه هیچ تلاشی را دریغ نمی‌کنیم. حضور ما در حوزه‌های درخواستی دولت‌های منطقه حضوری موثر و مهم است اگر در سوریه، یمن و عراق کمک می‌کنیم به درخواست قانونی مردم و دولت است این کمک‌ها با حفظ استقلال‌ کشورها و در صورت درخواست آنها صورت می‌گیرد.

وی با طرح این سوال که اگر نیرویی در مقابله با داعش دست به کار نمی‌شد هم اکنون وضعیت منطقه چگونه بود، گفت:‌ کسانی که در داخل و خارج موضوع دخالت ایران را با منظر مخالفت با نظام مطرح می‌کنند باید بدانند که ما با تبعیت از مقام معظم رهبری آمادگی داریم از تحولات منطقه‌ای با حفظ استقلال خود کمک کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه دوست و دشمن معترض هستند که ایران امن‌ترین کشور منطقه است، عنوان کرد: این در حالی است که همه کشورهای منطقه دچار نا امنی و بحران هستند ولی به لطف خدا ما در حوزه داخلی شاهد یک امنیت پایدار هستیم. در مناطق شرقی و غربی ده‌ها بار تلاش کرده‌اند تا ناامنی ایجاد کنند که نیروهای امنیتی ما مانع این کار شده‌اند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سال 95 را با اقتصاد مقاومتی پشت سر گذاشتیم و مقام معظم رهبری اقدام و عمل را هم به آن اضافه کردند، ‌عنوان کرد: پیگیری‌های جدی در دولت برای رسیدن به این عنوان واقعا جای تقدیر دارد همه دستاوردهای دولت در سایه تدابیر رهبری شکل گرفته است ما یک عقب‌ افتادگی تاریخی داریم که باید با خواست کلی نظام سرعت عمل را در دستور کار قرار دهیم تا این عقب ماندگی جبران شود نظام بانکی، مالی و اقتصادی ما به یک بازسازی عمده نیاز دارد تا منویات رهبری با سرعت، جدیت و استمرار بیشتری در بحث مقاومت اقتصادی به سرانجام برسد.


در حوزه سیاسی هیچ تفرقه‌ای نداشتیم

وزیر کشور گفت: در سال گذشته در حوزه سیاسی با انسجام و آرامش حرکت کردیم و هیچ انشقاق و تفرقه‌ای وجود نداشت.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مردم ما دارای پختگی و بینش سیاسی هستند، عنوان کرد: هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، رئیس جمهور شخص دوم مملکت و جایگاه حساسی دارد در کنار آن قرار است انتخابات شوراها هم برگزار شود که امیدواریم این دو انتخابات در امنیت کامل برگزار شود. در برابر هر تحرکی که باعث نا امنی در کشور و در عرصه انتخابات شود به شدت برخورد خواهد شد.

نقش ناجا در برگزاری انتخابات امن

وی با اشاره به نقش ناجا در برگزاری انتخابات امن گفت: ‌ناجا از ماه‌های قبل ستادهای انتظامی را برقرار کرده و از 6 ماه قبل از لب مرز تا کف خیابان‌ها همه موضوعات انتخاباتی رصد می‌شوند و با کوچک‌ترین تحرکاتی که باعث اخلال در امر انتخابات شود برخورد می‌کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها برای برگزاری یک انتخابات سالم است، عنوان کرد: انتخابات برای ما اصل نیست، انتخابات در واقع یک شیوه ابراز نظر و طریقه جابه‌جایی قدرت در کشور است، هدف ما تقویت دین خداست ما باید دین خدا را تقویت کنیم چون معتقدیم تنها راه نجات بشریت است. قانون اساسی ما مردم سالاری دینی را مد نظر قرار داده که اگر برای این مردم سالاری دینی شبانه روز شکر کنیم باز هم کم است.

نیروی انتظامی نباید به گرایش‌های فردی و حزبی کشیده شود

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اگر نیروی انتظامی در انتخابات به گرایش‌های فردی و حزبی کشیده شود لطمه جبران‌ناپذیری به مردم می‌زند، ‌عنوان کرد: هر کسی که قانون صلاحیتش را تایید کرد و رأی مردم را گرفت و رهبری آن را تنفیذ کرد رئیس جمهور ما است.

به گفته رحمانی فضلی هر کسی می‌تواند گرایش‌های شخصی داشته باشد اما کسی که سفیر امنیت است به هیچ وجه نباید گرایش‌های شخصی‌اش را در انتخابات دخیل کند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در نوروز افزود: وظایف همه دستگاه‌ها و کاندیداها روشن است همه باید مُر قانون را رعایت کنند قانون ملاک سلامت و رفتار صحیح در انتخابات است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه هم اکنون رشد سرقت در کشور کاملا متوقف شده و سالانه از آن کاسته می‌شود، عنوان کرد: این روند رو به کاهش با برنامه‌ریزی صورت گرفته و در بحث قاچاق کالا هم اکنون از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده‌ایم.

به گفته وی در بحث مبارزه با مواد مخدر هم گام‌های موثری برداشته شده و بیش از 75 درصد کشفیات با رصدهای اطلاعاتی انجام شده است.


وزیر کشور با اعلام اینکه 4 نفر از 5 عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات به پخش ضبط شده مناظره‌های تلویزیونی رأی دادند، گفت:رییس جمهور 2 بار در تماس مستیقم با من به لغو پخش زنده مناظره‌ها اعتراض کرد .

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی درحاشیه همایش فرماندهان ناجا و با حضور در جمع خبرنگاران درباره شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه احمدی‌نژاد ممنوع التصویر شده است گفت: شورای امنیت کشور هیچ مصوبه‌ای درباره ممنوع‌التصویری محمود احمدی‌نژاد نداشته است و اخبار منتشرشده در این خصوص کذب است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات اظهارکرد: آمادگی کامل داریم تا امسال نیز انتخاباتی آرام برگزار کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخاب فرد دوم سیاسی کشور و نخستین فرد اجرایی کشور و همزمانی آن با انتخابات شورای شهر اهمیت موضوع را دو چندان می‌کند ادامه داد:  انتخابات حتما بابد در امنیت کامل برگزار شود و ما قاطعانه با جریان‌هایی که بخواهند امنیت عمومی را خدشه دار کنند برخورد خواهیم کرد.

رحمانی فضلی افزود: از شش ماه قبل، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و فضای انتخاباتی را رصد کرده و لذا با هر تخلفی برخورد خواهیم کرد.

وی با این گفته که برگزاری انتخابات هدف نیست، بلکه شیوه‌ای است برای رسیدن به اهداف بالاتر اظهار کرد: ما حکومت جمهوری اسلامی را حکومتی دینی می‌دانیم که موجب سعادت مردم می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انتشار اخبار در آستانه انتخابات گفت: انتخابات مسئله بسیار مهم و سرنوشت‌سازی است و همانطور که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور بارها تاکید کردند باید به صورت قانونی و کاملا سالم برگزار شود به همین دلیل نقش رسانه‌ها در این امر بسیار مهم است و هر نوشته و تحلیلی می‌تواند در فضای عمومی انتخابات اثر گذار باشد. به همین دلیل از رسانه‌ها می‌خواهم که ضمن حفظ امانت و اصول خبررسانی، از بیان حدس که باعث رنجش افکار عمومی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود خودداری کنند.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد مسائل پیرامون پخش زنده مناظرات انتخاباتی گفت: موضوع پخش مناظره‌های ضبط شده از سوی کمیسیون تبلیغات مطرح شده و در افکار عمومی و رسانه‌ها واکنش‌های بسیاری داشت ولی من این سوال را می‌خواهم از شما و همه رسانه‌ها و مردم بپرسم که در مناظره‌های  آزاد و زنده چه حرف و مطلبی قابل بیان است که در مناظره‌های ضبط شده قابل گفتن نیست؟! تنها نگرانی آن است که عده‌ای بخواهند مواردی را سانسور کنند و از مناظر ه‌ها دربیاورند که برای چنین مواقعی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و ناظران و نماینده‌های کاندیداها حضور خواهند داشت و هیچکس نمی‌تواند به جز مواردی که مصداق تهمت، خلاف و برهم زننده شئونات است، موضوعی را از مناظره‌ها خارج کند.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که پخش مناظره‌های ضبط شده از جذابیت مناظرات خواهد کاست، گفت: من قبول دارم که جذابیت برنامه‌های بیش از برنامه‌های ضبط شده است، اما باید بدانید که در حوزه امنیت عمومی در جلسه مذکور استدلال‌هایی مطرح شد که منجر به این تصمیم‌گیری شد که 4 نفر از 5 عضو این کمیسیون به پخش ضبط شده مناظره‌های  تلویزیونی رأی دادند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت آن است که در برنامه‌های زنده هر حرفی که زده شود دیگر قابل مدیریت نیست و ما در سال 88 هزینه‌های بسیاری را بابت این حرف‌ها پرداخت کردیم که آثار آن و کدورت‌های آن سال همچنان باقی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با رییس جمهور در این زمینه مشورتی کرده یا خیر گفت: من در این زمینه هیچ‌مشورتی با آقای روحانی نداشتم.

وزیر کشور در ادامه سخنانش با انتقاد از رفتار برخی رسانه‌ها در واکنش به این تصمیم ستاد انتخابات کشور گفت: من خوشحالم که رسانه‌ها در موضوعات مختلف کشور وارد می‌شوند و نظرات خود را مطرح می‌کنند و حتی انتقاد نیز انجام می‌دهند ولی متاسفانه برخی رسانه‌ها به جای انتشار مسائل کارشناسی، به صورت سیاسی با موضوع برخورد کردند و عنوان کردند که این تصمیم، تصمیم رحمانی فضلی وزارت کشور است حتی برخی دیگر عنوان کردند که این تصمیم با نظر رئیس‌جمهور و از طریق من گرفته شده در حالی که صادقانه عنوان می‌کنم در این موضوع هیچ مشورت و همفکری با رئیس‌جمهور نداشتم و حتی پس از اعلام این مصوبه رئیس‌جمهور نخستین‌ کسی بود که نسبت به آن معترض شد و نه تنها در شیراز بلکه 2 بار در تماس مستقیم با خودم اعتراض خودش را به این تصمیم ابراز کرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که بازنگری به این تصمیم انجام خواهد شد یا خیر، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها عنوان کردند که شب گذشته جلسه تبلیغاتی ستاد انتخابات برگزار شد در حالی که جلسه شب گذشته تنها جلسه کمیسیون نظارت بود ولی در جلسه امروز حتما این موضوع مجددا مطرح خواهد شد و در صورتی که استدلال‌ها، شواهد و قراین به گونه‌ای باشد که افراد حاضر در جلسه را اقناع کند، دوباره رأی‌گیری انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد :نکته حائز اهمیت آن است که شخص بنده به عنوان وزیر کشور نه تنها مسئول برگزاری انتخابات بلکه مسئول برگزاری انتخابات در امنیت کامل و سلامت تمام هستم و این دو اصل باعث می‌شود تا تصمیمات سخت‌تر شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین