|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۵۰
کد خبر: ۱۵۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر نقش خیران در ساخت مدارس ماندگار گفت: خیرین مدرسه‌ساز از سال ۸۴ تا ۹۵ مبلغ 2800 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده‌اند.
 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر نقش خیران در ساخت مدارس ماندگار گفت: خیرین مدرسه‌ساز از سال ۸۴ تا ۹۵ مبلغ 2800 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده‌اند.

محمدتقی نظرپور، در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین با رویکرد نقش خیرین در ایمن‌سازی مدارس که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی(ره) مدرسه سازی را ذخیره آخرت دانسته چرا که خیرین مدرسه‌ساز بی‌شک در این مسیر همواره دارای جایگاه درخشان در نزد خداوند هستند.

وی افزود: به تمامی خیرین خداقوت گفته و دست خیرین را که قدم مهمی در پیشرفت کشور دارند به گرمی می‌فشاریم چرا که همه ساله تعداد آنها در حال گسترس است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در حالی که در سال ۹۴ میزان تعهد خیران ۷۰۰ میلیارد تومان بود در سال جاری به هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی اعلام کرد: خیرین مدرسه‌ساز از سال ۸۴ تا ۹۵ مبلغ 2800 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده‌اند.

این مسئول تعداد کلاس‌های ساخته شده در طول دولت یازدهم را چنین اعلام کرد: در طول این دولت ۳۶ هزار کلاس با زیربنای ۵ میلیون متر مربع  ایجاد شده که ۱۲ هزار کلاس معادل ۳۰ درصد آن توسط خیرین ساخته شده است این در حالی است که میزان مشارکت خیران در سال‌های گذشته ۲۰ درصد بود که این آمار در حال افزایش است.

وی در خصوص آمار مدارس استان قزوین اعلام کرد: در این استان ۳۸۸ کلاس توسط دولت یازدهم ساخته شده که  ۱۸۴ کلاس آن توسط خیرین ساخته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اعتبارات تعهد شده با مبلغ تخصیص داده شده فاصله دارد، گفت: در استان قزوین سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان تعهد داده شده که ۷۰ درصد آن محقق شده است.

نظرپور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مدارسی که ساخته می‌شود باید در کنار مقاوم و زیبا بودن طوری ساخته شود که در آینده به عنوان مدارس ماندگار بدرخشد لذا باید به ویژگی‌های مدارس ماندگار که عمر مفید بسیار است توجه نمود تا دانش‌آموزان بتوانند سال‌ها از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مدارس با عمر طولانی احداث شود که این موضوع شامل مدارس خیرین هم می‌شود، گفت: براساس آخرین بررسی‌ها در حال حاضر کمتر از ۱۰۰ مدرسه ماندگار در کشور وجود دارد که با این حساب در هر استان تنها ۲ یا ۳ مدرسه ماندگار دارد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نقش خیران در ساخت مدارس ماندگار گفت: از خیرین درخواست دارم طوری مدارس ساخته شود که بعد از ۲۰ سال نیاز به بازسازی و نوسازی نداشته باشد، چرا که این امر زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست. خیران در کنار ساخت مدارس باید نسبت به نگه‌داری مدارس نیز اهتمام لازم را داشته باشند.

وی افزود: مدارس خیرین باید بدرخشد تا نسل های آینده بدانند که نسل‌های پیشین چه میزان همت خود را برای ساختن مدارس ماندگار به کار بستند.

نظری‌پور در پایان خاطرنشان کرد: معلمان ‌و دانش‌آموزان دوره‌های مختلف نقش مهمی در ماندگار بودن مدارس بر عهده دارند لذا باید در مسیر نگه‌داشت مدارس اهتمام و توجه لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین