|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۵۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
همگی ما باید گفت‌وگو و مفاهمه را به عنوان روشی برای همزیستی با دیگران برگزینیم و جامعه جهانی باید همزمان با تهدید و کاربرد یکجانبه زور و نیز ترور و ارعاب به‌صورت جدی و شجمعی و مقابله کند.
سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد در جلسه مشورتی ائتلاف تمدن‌ها به تشریح وضعیت فعلی جهانی پرداخت و گفت: افراطی‌گری خشونت‌آمیز خطرناک‌ترین پدیده زمانه ماست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، غلامعلی خوشرو در این جلسه گفت: افراط‌گرایان را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: گروهی که دست به اقدامات تروریستی می‌زنند و معمولا فاقد قدرت رسمی هستند و از طریق شبکه‌سازی جهانی اقدامات خود را سازماندهی می‌کنند. گروهی دیگر نیز دولت‌های قدرتمند هستند که از رویکردهای افراطی حمایت کرده و اقدامات یکجانبه و مداخله‌جویانه انجام می‌دهند و خود را محق می‌دانند، چون قدرت دارند.

او ادامه داد: برخورد این دولت‌ها با فرهنگ‌ها، ادیان، مردم و تمدن‌های دیگر تبعیض‌آمیز و تحقیرانگیز است.

سفیر کشورمان در ادامه صحبت‌های خود گفت: این دو گروه یعنی تروریست‌های جنایتکار و دولت‌های قدرتمند ولی غیرمسئول هیچ کمکی به صلح جهانی نمی‌کنند بلکه چرخه خشونت و تخریب را به حرکت درمی‌آورند. ما باید این دایره معیوب را تغییر دهیم و افراطی‌گری را در همه اشکالش محکوم کرده و گفت‌وگو و احترام متقابل را به عنوان راهی برای ارتقای صلح و ثبات و جلوگیری از خشونت و جنگ انتخاب کنیم.

خوشرو سخنان خود را چنین جمع‌بندی کرد: همگی ما باید گفت‌وگو و مفاهمه را به عنوان روشی برای همزیستی با دیگران برگزینیم و جامعه جهانی باید همزمان با تهدید و کاربرد یکجانبه زور و نیز ترور و ارعاب به‌صورت جدی و  شجمعی و مقابله کند.

در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین