|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۵۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
با این اظهارات، وحید نیز شناسایی و بازداشت شد. او تحت بازجویی قرار گرفت اما منکر جرمش شد. وی به ماموران پلیس گفت: «اکبر دروغ می‌گوید. من هیچ ضربه‌ای به چشم او نزدم و نمی‌دانم ضارب اکبر کیست.»
 مرد جوانی که در یک درگیری طایفه‌ای باعث نابینا‌شدن چشم مرد دیگری شده بود، در جلسه قسامه دادگاه با حکم هیأت قضایی از این اتهام تبرئه شد.

 روز ١٤ دی‌ماه‌ سال ٨٩ وقوع یک درگیری طایفه‌ای در ورامین به ماموران پلیس گزارش شد. بلافاصله ماموران کلانتری ١٦ زیباشهر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. با حضور ماموران در محل مشخص شد که دعوای طایفه‌ای بر سر آب بین چند نفر رخ داده و در این درگیری یک مرد جوان کشته و یک مرد میانسال نیز زخمی شده است. ماموران در بررسی‌ها با جسد مردی ٢٤ ساله به نام سهیل روبه‌رو شدند که با ضربات چوب به سرش جان باخته بود. همچنین اکبر ٤٤ ساله نیز از ناحیه چشم بشدت آسیب‌دیده بود که به بیمارستان منتقل شد. بعد از روشن‌شدن این موضوع عامل جنایت چند ساعت بعد شناسایی و دستگیر شد. او در بازجویی‌ها به قتل سهیل اعتراف کرد. این در حالی بود که پزشکان از بیمارستان خبر دادند که چشم چپ اکبر تخلیه شده است. بنابراین تلاش برای شناسایی و دستگیری ضارب اکبر نیز آغاز شد.

در ادامه اکبر در حالی ‌که روی تخت بیمارستان بود، تحت تحقیق قرار گرفت و در این‌باره به ماموران پلیس گفت: «درگیری بر سر آب بود. وقتی دعوایمان بالا گرفت، ناگهان پسری که نامش وحید است، با میله‌ای به چشمم زد و باعث شد که من چشمانم را از دست بدهم.»

با این اظهارات، وحید نیز شناسایی و بازداشت شد. او تحت بازجویی قرار گرفت اما منکر جرمش شد. وی به ماموران پلیس گفت: «اکبر دروغ می‌گوید. من هیچ ضربه‌ای به چشم او نزدم و نمی‌دانم ضارب اکبر کیست.»

با این اظهارات، عامل جنایت در دادگاه محاکمه و به قصاص محکوم شد. ضارب اکبر نیز پای میز محاکمه ایستاد و به پرداخت نصف دیه و ٦ ماه زندان محکوم شد. حکم وی به تأیید قضات دیوان ‌عالی کشور نرسید و آنها حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند. بنابراین قرار شد شاکی ٢٥ نفر از بستگان نسبی‌اش را به دادگاه معرفی کند تا آنها نیز سوگند بخورند که با چشم خود دیده‌اند، وحید با میله به چشم اکبر زده است..

بنابراین صبح جلسه قسامه در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد. در این جلسه ٢٥ نفر از بستگان نسبی شاکی حاضر شدند اما تنها ١٤ نفر آنها شهادت دادند که وحید چشم اکبر را نابینا کرده است. ١١ نفر از آنها گفتند حاضر به سوگند نیستند چون خودشان ندیده‌اند که وحید با چوب ضربه‌ای به چشم اکبر زده باشد. برای همین در پایان این جلسه قضات دادگاه حکم تبرئه وحید را صادر کردند.

منبع:شهروند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین