|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۲
کد خبر: ۱۵۵۹۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
علی لاریجانی گفت: کشورهای لائیک منطقه چهره خود را با مفاهیم اسلامی بزک می‌کنند اما در جهت اهداف رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارند و مسلمانان را در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و سایر نقاط به خاک و خون می‌کشند.
 علی لاریجانی گفت: کشورهای لائیک منطقه چهره خود را با مفاهیم اسلامی بزک می‌کنند اما در جهت اهداف رژیم صهیونیستی گام بر می‌دارند و مسلمانان را در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و سایر نقاط به خاک و خون می‌کشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی که در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: امیدواریم این حرکت قرآنی همچنان تداوم داشته باشد و برکات آن برای کشورمان مستدام باشد و به درستی پیامبر اسلام مسلمانان را به قرآن آموزی و قرائت قرآن توصیه کردند.

وی افزود: این نهایت تیزهوشی است که انسان عمر خود را صرف بهترین کارها یعنی قرآن اندوزی کند چرا که قرآن در قیاس با تمام مفاهیم و علوم و مشاغل و دانش‌ها جایگاه رفیع‌تری دارد.

لاریجانی تصریح کرد: باطن قرآن معرفت و دانش است و کسی که قرآن می آموزد به مفاهیم دیگر بی‌نیاز می‌شود و باید ما در تمام شئون اجتماعی به قرآن رجوع کنیم .

وی با بیان اینکه قرآن در بهبهه‌ها و در سختی‌ها کلید سعادت است، گفت:‌  در شرایط سخت و آشفتگی در میان مسلمانان قرآن چراغ توسعه و پیشرفت است و ما امروز در جهان اسلام به این آشفتگی و سختی‌ گرفتار گشته‌ایم و قطعا بیش از هر زمان دیگری به قرآن نیاز داریم و هر کس به قرآن رجوع کند به بهشت رهنمود می یابد و هر کس از قرآن عبور کند به جهنم سقوط می‌کند.

لاریجانی تصریح کرد: کشورهای جهان اسلام درگیر جریان آشفته کننده تروریست و خطرناک مسلمان کشی شده اند که این مسئله جز با وحدت در سایه قرآن مرتفع نمی شود و ادامه این وضعیت بهترین شرایط و وضعیت برای رژیم صهیونیستی است و آن‌ها از وضع موجود خشنود هستند؛ آیا این کشورهایی که این وضع را ایجاد کرده اند نمی بینند که فضای به وجود آورده از سوی آن‌ها و مجال دادن به تروریست ها و مسلمان‌کش‌ها کمک به صهیونیست ها و دشمنان اسلام است.

وی تاکید کرد:  آنهایی که به بهانه اختلاف مذهبی جنگ و درگیری ایجاد می‌کنند مگر نمی دانند که اسلام توصیه کرده است که مومنان در میان خود باید به مانند یک تن واحد باشند و آیا به راستی امروز امت اسلامی چنین وضعی دارند.

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: به راستی شرم‌آور است که برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی معامله می‌کنند تا مسلمانان را به خاک و خون بکشانند و به کیان مسلمانان لطمه بزنند و در مقابل به کارخانه های سلاح و موشک سازی صهیونیست‌ها خدمت کنند و به ایده جعلی تروریست اسلامی کمک کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: آپارتاید خشن بر آفریقا و سلاح‌های کشتار جمعی در بخش‌هایی از آسیا همه دستاورد غرب است که به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام است. در حالیکه آقای کیسینجر گفته بود در حال و حاضر نفت ارزشمندتر آن است که در دست اعراب و مسلمانان باشد و نگاهش به اعراب به مسلمانان به شکل ذلالت‌باری بود. برخی از اعراب با چشم پوشی از این واقعیت به دنبال همراهی با غرب هستند.

وی تاکید کرد:  فراموش کردند که نگاه غربی‌ها به مسلمانان و اعراب نگاه ذلیلانه و غیر انسانی بوده و فراموش کرده اند که به جای اتکاء به آن‌ها باید به خود اتکاء کنند و در مسیر خود اتکایی و ساخت از درون حرکت کنند؛ به جای آنکه دل به دشمنی ببندند که از آن‌ها منزجر است و در ظاهر نقاب دوستی می زند.

لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر شناخت و رجوع به قرآن گفت:  راه عبور از این وضع جبران غفلت از قرآن و مفاهیم قرآن است . آیا مسلمانان فراموش کرده اند که باید با وحدت و اتحاد از مشکلات عبور کرد و به تعالی و پیشرفت رسید؟

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما با نوعی تندروی جنون آمیز و دیوانگی و سرمستی در منطقه مواجهیم که در مسیر خاص دشمنان اسلام حرکت می‌کند و جز با وحدت کلمه و توجه به مفاهیم قرآن و اسلام ناب نمی‌توانیم از آن عبور کنیم و وقتی کشورهای اسلامی از عقب افتادگی رهایی می‌یابند که به قرآن بازگردند و غفلت از قرآن را فراموش کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین