|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
رئیس‌جمهور مصر با اشاره به اینکه کشورش علیه هیچ کشوری توطئه نمی‌کند، تأکید کرد که این کشور برای دستیابی به راهکار سیاسی بحران‌های منطقه‌ای تلاش می‌کند.
 رئیس‌جمهور مصر با اشاره به اینکه کشورش علیه هیچ کشوری توطئه نمی‌کند، تأکید کرد که این کشور برای دستیابی به راهکار سیاسی بحران‌های منطقه‌ای تلاش می‌کند.

«عبدالفتاح السیسی» امروز چهارشنبه در دیدار با «ورقنی جیبیوه» وزیر خارجه اتیوپی که به قاهره سفر کرده است، گفت که مصر علیه هیچ کشوری توطئه نمی‌کند و در امور داخلی هیچ یک از کشورها دخالت نمی‌کند بلکه برای همکاری و دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران‌های موجود در خاورمیانه و آفریقا تلاش می‌کند.

خبرگزاری آلمان گزارش داد که السیسی در این دیدار بر تمایل قاهره برای برگزاری نشست کمیته عالی مشترک دو کشور در آینده نزدیک در قاهره و نیز استقبال از «هایلی ماریام دیسالین» نخست‌وزیر اتیوپی در مصر به منظور بررسی راهکارهای توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف، تأکید کرد.

«علاء یوسف» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که در این دیدار همچنین موضوع سد النهضه بررسی شد و السیسی تعامل مثبت با شرکت پیمانکار این سد جهت اجرای مطالعات ویژه با هدف اتمام این پروژه در نزدیک‌ترین زمان ممکن و دستیابی به توافقی درباره اصول پر کردن این سد بر اساس توافقنامه امضاشده در خارطوم را مورد تأکید قرار داد.

وی همچنین تصریح کرد که استمرار همکاری بین دو کشور به منظور استفاده بهینه از منابع آبی مشترک در حوزه رود نیل به گونه‌ای که توسعه همه کشورها را دربر داشته باشد، ضروری است.

وزیر خارجه اتیوپی همچنین نامه‌ای مکتوب از جانب نخست‌وزیر این کشور را تقدیم السیسی کرد که در آن بر توسعه روابط با مصر تأکید شده است.

مصر از تأثیرگذاری سد النهضه بر سهم سالانه این کشور از آبهای رودخانه نیل (55.5 میلیارد متر مکعب) ابراز نگرانی کرده در حالیکه اتیوپی تأکید دارد که این سد به ویژه در زمینه تولید انرژی تأثیرات مثبت خواهد داشت و هیچ خسارتی به مصر و سودان وارد نمی‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین