|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۵۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای، انجام تحقیقات بین المللی و بی طرف در باره حادثه شیمیایی خان شیخون در سوریه را خواستار شد.
 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای، انجام تحقیقات بین المللی و بی طرف در باره حادثه شیمیایی خان شیخون در سوریه را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه شامگاه سه شنبه در این تماس تلفنی، برگزاری همه پرسی تغییر قانون اساسی ترکیه را که افزایش اختیارات رئیس جمهوری تائید شد نیز شادباش گفت.

پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین نوشت: سران روسیه و ترکیه در ادامه گفت وگوی تلفنی به تفصیل در باره اوضاع سوریه تبادل نظر کردند.

در ادامه گفت وگوی دوطرف، بر ضرورت تقویت آتش بس در سوریه و پیشبرد روند مذاکرات سوری آستانه و ژنو تاکید شد.

در گزارش با اشاره به مذاکره پوتین و اردوغان در باره حادثه شیمیایی خان شیخون گفته شد: رئیس جمهوری روسیه بر لزوم انجام تحقیقات دقیق، بی طرفانه و بین المللی در باره این حادثه تاکید کرد.
سران دو کشور همچنین در خصوص موضوع های مهم روابط دو کشور گفت وگو کرده و برای ادامه تماس های خود در آینده موافقت کردند.

فروردین ماه منابع وابسته به گروههای مسلح ضدسوری از وقوع حمله شیمیایی در شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند و بدون ارائه دلیل و مدرکی، سوریه را متهم به پرتاب بمب شیمیایی کردند.

رسانه ها به استناد منابع خبری ضددولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.

دمشق نیز با رد این ادعا، ضمن اشاره به نابودی تمامی جنگ افزارهای شیمیایی خود بنا به تائید کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، این اقدام را دسیسه جویی برای انجام حمله خارجی به سوریه خواند و همراه روسیه و ایران خواستار انجام کارشناسی دقیق و بی طرفانه شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین