|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۵۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
کمیسیون اروپا اعلام کرد که نخستین پروژه همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران در زمینه ایمنی هسته ای در چارچوب برجام، امضا شد.
 کمیسیون اروپا اعلام کرد که نخستین پروژه همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران در زمینه ایمنی هسته ای در چارچوب برجام، امضا شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیویوروپ، ارزش این پروژه دو میلیون و 500 هزار یورو تخمین زده شده و هدف آن تقویت توانمندی های مرکز نظام ایمنی هسته ای ایران است.

کمیسیون اروپا با انتشار بیانیه ای روی وب سایت اتحادیه اروپا اعلام کرد که این نهاد اروپایی در چارچوب برجام برای نخستین بار، توافقی برای همکاری با ایران در زمینه ایمنی هسته ای را منعقد کرده است.

این بیانیه درادامه می افزاید: روابط ایران و اتحادیه اروپا ظرف یک دهه گذشته درمراحل مختلفی قرار داشته و متاثر از برنامه هسته ای و رژیم تحریم ها علیه ایران بوده است. در این میان، لغو تحریم ها علیه تهران، راهی به سوی تجدید روابط گسترده تر را باز کرده است.

کمیسیون اروپا درادامه بیانیه خود، هدف از انعقاد این توافق دو جانبه را تقویت ظرفیت و توانمندی های ایران در زمینه ایمنی هسته ای برشمرد و یادآور شد که این کار با فراهم کردن امکان مطالعه برای مرکز ایمنی هسته ای آن طور که در برجام تعیین شده است، انجام می شود.

کمیسیون اروپا از نظام ایمنی هسته ای ایران در زمینه توسعه چارچوب نظارت هسته ای حمایت و در جهت دستیابی تهران به کنوانسیون های هسته ای بین المللی از جمله کنوانسیون ایمنی هسته ای همکاری می کند، ضمن اینکه نتایج تست مقاومت را که قرار است در نیروگاه هسته ای بوشهر انجام شود، مورد بررسی قرار می دهد.

این گزارش درادامه آورده است: پروژه مزبور، اولین بخش از یک اقدام پنج میلیون یورویی است که در سال 2016 ذیل سند همکاری ایمنی هسته ای به تائید اتحادیه اروپا رسید. پروژه دوم برای انجام تست مقاومت در نیروگاه هسته ای بوشهر قرار است در هفته های آینده منعقد شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین