|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
در بیست و یکمین سالگرد فاجعه کشتار آوارگان فلسطینی در «قانا»ی لبنان، موضوع داغ این روزها کشتار بی رحمانه مردم «کفریا» و «الفوعه» سوریه است. با گذشت این همه سال، گویی مساله فرق نکرده است: کودکان قربانیان اصلی تروریسم هستند؛ از تروریسم صهیونیستی تا تکفیری.
 در بیست و یکمین سالگرد فاجعه کشتار آوارگان فلسطینی در «قانا»ی لبنان، موضوع داغ این روزها کشتار بی رحمانه مردم «کفریا» و «الفوعه» سوریه است. با گذشت این همه سال، گویی مساله فرق نکرده است: کودکان قربانیان اصلی تروریسم هستند؛ از تروریسم صهیونیستی تا تکفیری.

به گزارش ایرنا سکوت و بی توجهی جامعه جهانی به کشتار بی رحمانه مردم بی پناه کفریا و الفوعه بوسیله تروریست های تکفیری در محله «الراشدین» حلب در حالی ادامه دارد که 21 سال پیش در چنین روزی سکوت و انفعال نهادهای بین المللی در حادثه تروریستی کشتار آوارگان فلسطینی در قانا رقم خورد.

بیست و نهم فروردین مصادف با هجدهم آوریل، یادآور یکی از هولناکترین حوادث تروریستی است که از سوی رژیم صهیونیستی در قانا علیه آوارگان فلسطینی در لبنان اتفاق افتاد. روزی که صدها آواره برای در امان ماندن از حمله رژیم صهیونیستی به مقر نیروهای حافظ صلح وابسته به سازمان ملل در قانای بیروت پناه برده بودند اما رژیم صهیونیستی با بمباران بی رحمانه این مرکز، کشتار فجیع بیش از صد شهروند غیر نظامی را که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، رقم زد.

این حادثه و حوادث مشابه بسیار دیگر ثابت کرده که جامعه جهانی کمترین ارزشی برای جان مظلومان قائل نیست و با برخورد دوگانه خود نشان داده که شعار حقوق بشر را تنها برای استفاده و در راستای منافع خود مورد توجه قرار می دهد.

نمونه بارز این برخورد دوگانه را در حادثه تروریستی اخیر یعنی استفاده از مواد شیمیایی در «خان شیخون» و انفجار کاروان اهالی کفریا و الفوعه در سوریه می توان به وضوح مشاهده کرد.

نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر که چند روز پیش برای کودکان قربانی مواد شیمیایی در خان شیخون شیون و زاری کرده و بدون هیچ گونه تحقیقی درباره عاملان واقعی حادثه، نوک پیکان حملات خود را متوجه نظام سوریه کرده بودند، امروز در برابر کشتار زنان و کودکان کفریا و الفوعه دم فرو بسته اند. درست همانند 21 سال پیش که توطئه بین المللی باعث به فراموشی سپردن کشتار قانا شد.

تارنمای «العهد» در گزارش امروز (سه شنبه) خود به گزارشی اشاره کرد که سال ها پیش مشاور امور نظامی سازمان ملل به عنوان نتیجه تحقیقات خود درباره حادثه قانا به دبیرکل سازمان ملل ارائه داد. این گزارش ثابت می کرد در بمباران مقر نیروهای سازمان ملل در قانا که در زمان نخست وزیری «شیمون پرز» به وقوع پیوست، از بمب های ممنوعه سوزاننده استفاده شده تا بیشترین تعداد قربانی را بگیرد. 17 بمب از این نوع در مقر نیروهای بین المللی حافظ صلح فرود آمد که همه دلیلی بر وحشی گری و خوی غیر انسانی رژیم صهیونیستی است.

این گزارش همچنین اشاره کرده که بمب های مورد استفاده در این کشتار به گونه ای بودند که هنگام نزدیک شدن به هدف منفجر شده و بیشترین مساحت ممکن را پوشش می دادند. در این گزارش همچنین تاکید شده بود که بمباران این مقر از روی عمد صورت گرفته و اشتباهی رخ نداده است.

با وجود دلایل فراوان بر جنایت رژیم صهیونیستی در این حادثه، ایالات متحده با استفاده از وتوی قطعنامه، اجازه محکوم ساختن رژیم صهیونیستی در شورای امنیت را نداد و به دلیل لابی های گسترده اسرائیل و حمایت های بی شائبه آمریکا از این رژیم اشغالگر، مقامات اسرائیلی در هیچ دادگاهی محکوم نشدند.

پیام این برخورد بین المللی برای رژیم صهیونیستی این بود که دست سران این رژیم با حمایت های آمریکا برای انجام هر گونه جنایتی باز است.

ماجرای کشتار قانا هم از جهت هدف قرار گرفتن بی گناهان و هم از نظر تعداد بالای قربانیان و هم از جهت سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال این رویداد شباهت زیادی به کشتار چند روز پیش اهالی کفریا و الفوعه دارد.

تعداد کشته های انفجار تروریستی روز شنبه گذشته در کنار اتوبوس آوارگان کفریا و الفوعه سوریه در حالی از 120 نفر فراتر رفته که به گزارش منابع خبری و خبرگزاری «سانا»ی سوریه 68 تن از قربانیان از بین کودکان هستند.

علاوه بر قربانیان این حادثه، تاکنون صدها نفر جزو مفقودان به شمار می آیند و خانواده های آنها تاکنون موفق نشده اند اطلاعی از آنها به دست آورند.

این درحالی است که فریاد تظلم خواهی این خانواده ها که خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای رسیدگی به این جنایت شده اند تاکنون به جایی نرسیده است.

21 سال از کشتار قانا در جنوب لبنان می گذرد و صحنه های وحشتناک این کشتار هنوز از حافظه مردم لبنان و فلسطین پاک نشده است. کینه ورزی دیروز صهیونیست ها علیه فلسطینی های قانا و حقد و کینه امروز گروه های تکفیری علیه کودکان کفریا و الفوعه نشان می دهد که تروریسم صهیونیستی و تکفیری هر دو از یک آبشخور نشات گرفته اند و دو روی یک سکه اند اگرچه خود را پشت عناوین و القاب بشردوستانه ای همچون آزادی و صلح پنهان کرده باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین