|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۵۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
شرکت واگن سازی پارس و شرکت مبنا توان تولید ریل با کیفیت را دارا هستند اما به بهانه قیمت بالا از خریداری ریل تولیدی این شرکت‌ها طفره می‌روند. گناه آنها چیست؟ شرایط اقتصادی این وضعیت را به وجود آورده است.
 نماینده مردم ارومیه گفت:‌ تاکنون پاسخی برای سیستم ریلی و توسعه آن از سوی وزارت راه و شهرسازی از آخوندی نشنیده‌ام .

 نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی از وزیر راه و شهرسازی پرسید علل بی برنامگی در بخش حمل و نقل ریلی چیست؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی با وجود کمبود منابع مالی باید نسبت به توسعه سیستم ریلی همت می‌گماشت چرا که ارزان‌تر و ایمن تر از سایر شیوه‌های حمل و نقل است. علاوه بر آن توسعه حمل و نقل ریلی موجب توجه بیشتر به این ناوگان و بهبود نگهداری آن شده و از حوادث مشابه حادثه سمنان و حوادث تلخ قبل از آن پیش بینی می شد.

وی از وزیر پرسید: چرا در اجرای ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون مقررات مالی دولت اقدام نکردید و دنبال تامین بودجه برای توسعه حمل و نقل ریلی از ناحیه فروش درآمدهای نفتی و سایر درآمدها نبودید؟

قاضی پور مدعی بی توجهی وزارت راه و شهرسازی به ظرفیت شرکت های تولید کننده ریل در کشور شد و افزود: از ترکیه،‌ هند و چین ریل به ارزش 80 میلیون یورو وارد کردید. این مساله موجب نگرانی صنعت فولاد کشور و ابتر ماندن تحقق اقتصاد مقاومتی و بهبود اشتغال و تولید در این بخش شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس ادامه داد: شرکت واگن سازی پارس و شرکت مبنا توان تولید ریل با کیفیت را دارا هستند اما به بهانه قیمت بالا از خریداری ریل تولیدی این شرکت‌ها طفره می‌روند. گناه آنها چیست؟ شرایط اقتصادی این وضعیت را به وجود آورده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: سالانه در جاده های کشور بین 16 تا 32 هزار نفر بر اثر تصادفات جاده ای فوت می شوند و تعداد بسیار بیشتری از این افراد معلول و یتیم می شوند و بر مشکلات کمیته امداد و سازمان بهزیستی می‌افزایند.

قاضی پور در پایان گفت: تمام قراردادهای وزارت راه و شهرسازی با شرکت های خارجی بوده و این قراردادها را ضد تولید ملی هستند  پاسخ های وزیر را قانع کننده نمی‌دانم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین