|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۵۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف از 229 نماینده حاضر در جلسه 137 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع داده شد.
 طراح طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با زیرمجموعه قرار گرفتن سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای سوال از عملکرد این وزارتخانه مجبوریم از رییس جمهور سوال کنیم. با تبدیل این سازمان به وزارتخانه این نقص رفع می‌شود.

 مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ایرانگردی و جهانگری سابق که اکنون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نام دارد قبلاً زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره می‌شد، اما با ارتقایی که برای این سازمان در نظر گرفته شد اکنون سازمان مذکور زیرمجموعه رییس جمهور است و اشکال آن این است که دیگر پاسخگو نیست و برای اطلاع از عملکرد آن باید از رییس جمهور سوال کرد.

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: باید بتوانیم اتکا به درآمدهای نفتی را کم کنیم و صنعت گردشگری این ظرفیت را دارد. با همفکری دولت بخش خصوصی، کارشناسان و مجلس می‌توانیم عملکرد و سطح صنعت گردشگری را در قالب تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه حل کنیم.

در ادامه اسدالله عباسی در ارتباط با یک فوریت این طرح گفت: علت اینکه امروز دوستان این طرح را مطرح کردند تغییرات مدیریتی است که توسط دولت‌های در این سازمان اعمال شده است و این سازمان را به حیات خلوت دولت‌ها تبدیل کرده است.

نماینده مردم رودسر در مجلس پیشنهاد داد: به جای این طرح باید راهی پیدا کرد تا سازمان‌های زیر نظر رییس جمهور سامان یابند و به مجلس پاسخگو شوند.

همچنین حبیب الله دهمرده در موافقت با یک فوریت طرح فوق گفت: یکی از ظرفیت‌هایی که صنعت گردشگری دارد تبدیل گردشگران خارجی به سفیران جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان است؛ آن هم در شرایطی که هجمه‌های دشمنان معاند جهان تبلیغات گسترده‌ای را علیه ایران راه انداخته‌اند. گردشگران خارجی به عنوان سفیران ایران می‌توانند این هجمه‌ها را کمرنگ و کم‌اثر کنند و تصویر واقعی جمهوری اسلامی ایران به جهان نشان داده شود.

نماینده مردم زابل در مجلس در عین حال ورود هر کشور خارجی به کشور را موجب ایجاد 28 شغل دانست.

وی رییس جمهور را به دلیل مشغله زیاد و هجم انبوه مسئولیت‌ها ناتوان از پاسخگویی نسبت به عملکرد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دانست و راه حل رفع این نقص را ارتقای تشکیلاتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه دانست و افزود: با این ارتقا هم صنعت گردشگری کشور رشد می‌کند و هم مسئولان آن در برابر نمایندگان مجلس پاسخگو می‌شوند. همچنین در صورت رونق گرفتن این صنعت می‌توان دو برابر درآمدهای نفتی برای کشور درآمد ایجاد کرد.

پس از سخنان نمایندگان موافق و مخالف از 229 نماینده حاضر در جلسه 137 رأی موافق، 44 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع داده شد.

بدین ترتیب مجلس گام اول در تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه را برداشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین