|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۵۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
همچنین فدوی برغوثی همسر مروان برغوثی اظهار داشت: از تمامی رهبران فلسطینی می‌خواهم به این اعتصاب اسیران بپیوندند.
 مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی با هدف پایان دادن به اعتصاب غدای صدها اسیر فلسطینی، رهبران اعتصاب کنندگان را به زندان‌های انفرادی منتقل کردند. این اقدامات همزمان با روز اسیر فلسطینی صورت گرفته است در حالی که مناطق مختلف فلسطین نیز شاهد تظاهراتی در حمایت از اسیران بود.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، قدوره فارس، رئیس باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که اسرائیل مروان برغوثی را که رهبری اعتصاب اسرای فلسطینی را برعهده دارد و همچنین کریم یونس و محمود ابوسرور را به سلول انفرادی در زندان الجلمه فرستاده است.

وی نسبت به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در نخستین روز از اعتصاب هشدار داد و به اهداف پنهانی اسرائیلی‌ها درباره سرکوب اعتصاب و درهم شکستن آن اشاره کرد.

اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی چند ساعت بعد از شروع اعتصاب غذای ۱۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل برای بهبود اوضاع انسانی‌شان و همزمان با روز اسیر فلسطینی مصادف با ۱۷ آوریل است، صورت گرفت.

اسیران جنبش حماس و گروه‌های فلسطینی دیگر در اعتصاب غذایی که جنبش فتح رهبری آن را برعهده دارد، شرکت می‌کنند. از زمان اعتصاب سال ۲۰۱۲ با مشارکت ۲۵۰۰ اسیر، این بزرگترین اعتصاب غذا به شمار می‌آید.

در همین راستا، صدها فلسطینی در شهر بیت لحم در همبستگی با اسیران فلسطینی و بزرگداشت روز اسیر تظاهرات کردند.

در جریان این تظاهرات نیروهای اسرائیلی با گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور به فلسطینی‌ها حمله کردند که به زخمی شدن چند تن از آن‌ها منجر شد.

در غزه نیز صدها فلسطینی به مناسبت روز اسیر تظاهرات کرده و خواهان آزادی اسیران فلسطینی شدند.

اسماعیل رضوان، رهبر جنبش حماس تأکید کرد که مقاومت قادر است اسیران فلسطینی را آزاد کند.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام نیز تأکید کرد که آزادی اسیران دیْن و پایبندی است.

در کرانه باختری نیز تظاهرات گسترده‌ای در همبستگی با اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی برگزار شد.

همچنین فدوی برغوثی همسر مروان برغوثی اظهار داشت: از تمامی رهبران فلسطینی می‌خواهم به این اعتصاب اسیران بپیوندند.

وی خاطرنشان کرد: مروان برغوثی به زندان الجلمه منتقل شد. وی به من ابلاغ کرد که انتظار هر گونه اقدامی را از سوی مقامات زندان دارد.

فدوی برغوثی تصریح کرد: اسیران در هر زندان برنامه‌ای خاص در تحرک اعتصاب دارند و آنها  مرا به انتشار مقاله برغوثی در نیویورک تایمز متهم می‌کنند در حالی که من نمی‌توانم هیچ برگه‌ای را به زندان ببرم یا از آنجا خارج کنم.  اسیران از تمامی گروه‌ها به زودی به اعتصاب می‌پیوندد.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین