|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
موسوی لاری از ثبت نام افراد فاقد صلاحیت برای انتخابات ریاست جمهوری گلایه کرد و به خبرآنلاین گفت: «متاسفانه ثبت‌نام‌ها در این ۵ روز دو بخش داشته است.
بزرگان جریان اصلاحات این روزها به وظیفه تبیین تصمیمات این جریان برای مردم مشغول هستند، چرا که به‌خوبی می‌دانند آگاهی بیشتر به نفع اهداف جریان اصلاح‌طلبی و موجب دفع هجمه‌هاست. از جمله این شخصیت‌ها می‌توان به عبدالواحد موسوی لاری اشاره کرد که از معتمدان رئیس دولت اصلاحات و دکتر روحانی است. او به سبب حضور در مقام وزیر کشور در دولت اصلاحات با پیچ‌وخم‌های انتخابات آشناست و همین موضوع کمک بزرگی به این طیف می‌کند. یکی از موضوعات مطرح در روزهای اخیر کاندیداتوری اسحاق جهانگیری است که رقیب سعی دارد این حضور را نشانه وجود بی‌اعتمادی در جریان اصلاحات نشان دهد، اما موسوی‌لاری در این باره تاکید می‌کند: «در اینکه جهانگیری مکمل روحانی است، شکی نیست. خاستگاه هر دو آنها یکی است و هر دو برآمده از یک طیف سیاسی اصلاح‌طلب اعتدالگرا هستند و در جامعه هم اکثریت را دارند. حتما دیدگاه‌های آنها به هم نزدیک است و حتما هم از عملکرد دولت دفاع خواهند کرد، اما اینکه جهانگیری تا آخر خط با یک اراده شخصی می‌ماند، یا به عنوان کسی که برآمده از یک طیف است، تصمیم جمع را در نظر می‌گیرد، دو موضوع است که البته نظر من این است که او راه دوم را ترجیح خواهد داد. بالاخره او در نهایت حتما تابع جمعی است که پشت آمدن او به انتخابات ایستاده‌. آقای جهانگیری متناسب با تصمیمات جمعی تصمیم خواهد گرفت و ما هیچ تردیدی در این زمینه نداریم که او مکمل حسن روحانی است.» البته موسوی لاری نفی نمی‌کند که حضور جهانگیری با نظر شورای عالی اصلاحات بوده است.

بررسی کاندیداها با وسواس منطقی باشد

موسوی لاری از ثبت نام افراد فاقد صلاحیت برای انتخابات ریاست جمهوری گلایه کرد و به خبرآنلاین گفت: «متاسفانه ثبت‌نام‌ها در این ۵ روز دو بخش داشته است. بخش اول ثبت‌نام‌های بی‌هدف است که افرادی آمدند و ثبت نام کردند بدون اینکه جایگاه ریاست جمهوری را بشناسند یا موقعیت خودشان را بدانند. این نقص قانون است و قانون باید به‌گونه‌ای باشد که جلوی ثبت نام افرادی که حضورشان در ستاد انتخابات جنبه جوک و طنز پیدا کرده، گرفته شود.» وی افزود: «بخش دوم افراد شناخته شده‌ای هستند که یا به اعتبار حزب و تشکیلاتشان یا به اعتبار سوابق شخصی‌شان وارد انتخابات شدند که عرصه باید برای ورود این افراد به انتخابات باز باشد تا بتوانند نظراتشان را مطرح کنند. در این بخش باید شواری نگهبان با وسواس منطقی و معقول نسبت به حیثیت و آبروی افرادی که آمده‌اند و وارد انتخابات شده‌اند، رسیدگی به صلاحیت‌ها را شروع کند.» وزیر کشور دولت اصلاحات در عین حال خاطرنشان کرد: «هیچ کدام از این کسانی که وارد صحنه شده‌اند ظرفیت رقابت با حسن روحانی را ندارند. فکر نمی‌کنم که هیچ رقیب جدی وجود داشته باشد.» بخش دیگری از صحبت‌های موسوی لاری به مواضع محمدباقر قالیباف پس از ثبت نام انتخاباتی در وزارت کشور اختصاص داشت که طی آن هجمه به دولت روحانی را در دستور کار قرار داد. وزیر کشور دولت اصلاحات در این باره می‌گوید: «آنهایی که فکر می‌کنند با رفتار تخریبی و نه انتقادی، و با زیر سوال بردن کارهای مثبت و بزرگنمایی ضعف‌های کوچک می‌توانند جای پایی پیدا کنند، یک اشتباه دارند. اشتباهشان هم این است که به این موضوع فکر نمی‌کنند که مردم از آنها می‌پرسند شما در زمان مدیریت خودتان چه کرده‌اید؟»

ناگفته‌ها بیان شود

موسوی لاری گفت: «آقای روحانی به صفت شخص خودش و به عنوان رئیس دولت فعلی ناگفته‌هایی دارد که وقتی این ناگفته‌ها گفته شود، این تقابل‌های جزئی دیگر چندان جایی پیدا نمی‌کند. فرض من بر این است که روحانی حرف‌هایی دارد که در زمان برنامه‌های انتخابات می‌تواند آنها را بیان کند. خیلی از کسانی که امروز طلبکار هستند، بدهکارانی هستند که باید به ملت پاسخ بدهند. کسانی که ۸سال دولت‌های نهم و دهم را در دست داشتند، با آن همه ثروت افسانه‌ای نتوانستند کاری کنند و حتی سر از سوء‌استفاده‌های میلیاردی درآوردند، باید بیایند به مردم جواب بدهند، نه اینکه طلبکار دولت باشند.» وی افزود: «آقای روحانی الان تا این لحظه همچنان مشغول آواربرداری از خرابی‌هایی است که آن زمان به وجود آمده است. آقای روحانی خیلی از این حرف‌ها را می‌توانند بیان کنند و مردم هم داورهای خوبی هستند و می‌توانند عملکردها را قضاوت کنند.»

احمدی‌نژاد آمد بگوید ما زنده هستیم

موسوی لاری درمورد وضعیت اردوگاه اصولگرایی توضیح داد: «فضای انتخاباتی به آنها دیکته خواهد کرد که چه تصمیمی بگیرند. آنها در بین دو محذور‌ گیر کرده‌اند؛ اگر آنها یک کاندیدا در مقابل حسن روحانی داشته باشند، فضا دوقطبی می‌شود و در فضای دوقطبی حسن روحانی قطعا با رای بالایی برنده است. دوم اینکه حتی اگر فضا دوقطبی نشود، کاندیداهای اصولگرا در مقابل یکدیگر می‌ایستند و هیچ‌کدام به نفع دیگری کنار نخواهد رفت. بنابراین آنها می‌خواهند راهی پیدا کنند که در عین تکثر به نتیجه برسند که البته موضوع سختی برای آنهاست.» در نهایت موسوی لاری در مورد کاندیداتوری احمدی‌نژاد گفت: «احمدی‌نژاد و تیمش بالاخره از این فضا دارند استفاده می‌کنند. این تیم، بقایی را با علم به اینکه نمی‌تواند تا آخر انتخابات باقی بماند، وارد صحنه کرده‌اند و فکر می‌کنم احمدی‌نژاد و تیمش بیشتر از حضورشان در صحنه جدی انتخابات برای این آمده‌اند که بگویند ما هنوز زنده‌ایم!»

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین