|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۵۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
به گفته وظیفه بارندگی در تهران آنقدر زیاد نبود که بتواند باعث ایجاد سیل شود و برای روزهای آینده هم چنین انتظاری وجود ندارد و شرایط کاملا عادی پیش‌بینی می‌شود.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور با اشاره به برخی از اظهار نظرها درباره وقوع سیل در پایتخت گفت: بارندگی در تهران آنقدر زیاد نبود که بتواند باعث ایجاد سیل شود و برای روزهای آینده هم چنین انتظاری وجود ندارد و شرایط کاملا عادی پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه  با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی درباره وقوع سیل در استان تهران اظهار کرد: درباره سامانه‌ای که روز شنبه وارد کشور شد و گذشت ما هشدارهایی را ارائه کرده بودیم.

وی با اشاره به وجود برف در ارتفاعات شمال تهران افزود: بارندگی در روزهای اخیر به صورت بارش باران اتفاق افتاد و در نتیجه می‌توانست باعث ذوب برف شود. همچنین بارش‌ها در شمال پایتخت 10 الی 20 میلی‌متر تخمین زده می‌شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور با بیان اینکه بارش باران به صورت قطعی باعث افزایش دبی رودخانه‌ها شده است‌، گفت: اما با این وجود انتظار رخداد سیل وجود نداشت و تنها به صورت رگبار و رعد و برق در منطقه آبعلی گزارش‌هایی ارسال شد.

به گفته وظیفه بارندگی در تهران آنقدر زیاد نبود که بتواند باعث ایجاد سیل شود و برای روزهای آینده هم چنین انتظاری وجود ندارد و شرایط کاملا عادی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و آب‌‌و‌هوایی استان‌های( آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، لرستان و مازندران) که در آنها سیل به وقوع پیوسته است، توضیح داد: برای شب سه‌شنبه( 29 فروردین) تا چهارشنبه( 30 فروردین) موج بارشی دیگری از کشور گذر خواهد داشت اما شدت بارش‌ها به اندازه‌ای نیست که نگرانی ایجاد کند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور تاکید کرد: البته در استان‌های درگیر سیل عده‌ای در چادر زندگی می‌کنند که برای آنها باید تمهیداتی اندیشیده‌ شود که در این باره اطلاعیه‌های لازم از سوی سازمان هواشناسی ارایه خواهد شد.

منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین