کد خبر: ۱۵۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
دولت مصر امروز همزمان با عید پاک مسیحیان تدابیر شدید امنیتی در اطراف کلیساها اتخاذ کرده است.
 دولت مصر امروز همزمان با عید پاک مسیحیان تدابیر شدید امنیتی در اطراف کلیساها اتخاذ کرده است.

به گزارش فارس، در پی وقوع دو انفجار در روز یکشنبه گذشته در دو کلیسای مارمرقس شهر اسکندریه و مارجرجس شهر طنطا که به کشته شدن 45 نفر و زخمی شدن بیش از یکصد نفر منجر شد، دولت مصر امروز تدابیر امنیتی در اطراف کلیساها را تشدید کرده است.

رسانه‌های مصر گزارش دادند که پاپ تواضروس دوم برگزاری هر گونه جشن‌های مربوط به عید پاک را لغو و از پذیرش مهمانان در کلیسای جامع سنت مارک قاهره عذرخواهی و اعلام کرده است که پس از عید پاک موعدی را برای استقبال از کسانی که قصد عرض تسلیت به مناسبت حادثه انفجارهای هفته گذشته را دارند، اعلام خواهد کرد.

وی همچنین در پیامی به ملت مصر به مناسبت عید پاک تأکید کرد که شهدای انفجارهای هفته گذشته با خون خود صفحه جدیدی در تاریخ کلیسای مصر ثبت کردند.

وزارت کشور مصر نیز نیروهای زیادی را برای تأمین امنیت مسیحیان در اطراف کلیساها مستقر کرده و به همین منظور مرخصی افسران و نیروهای امنیتی را تا پایان جشن‌های مسیحیان (فردا یکشنبه) لغو کرده است.

طرح امنیتی در اطراف کلیساها شامل ممنوعیت تردد خودروها در این مناطق، قرار دادن دوربین‌های مدار بسته و دروازه‌های الکترونیکی برای کشف فلزات، استفاده از سگ‌های پلیسی برای شناسایی مواد منفجره و بازرسی کیف‌های زنان است.

همچنین نیروهای امنیتی در اطراف تأسیسات امنیتی و نظامی و موسسات حیاتی در سراسر مصر به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور به دنبال وقوع انفجارهای هفته گذشته، به مدت سه ماه در مصر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین