|
|
امروز: يکشنبه ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
محمد علی خطیبی طباطبایی با تایید این موضوع که خود در خواست بازنشستگی داده است گفت: فکر می کنم بعد از گذشت 35 سال از حضورم در سمت‌های دولتی دیگر زمان بازنشستگی باشد.

تدبیر و امیدنماینده سابق ایران در هیات عامل اوپک و مدیر سابق امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این که درخواست بازنشستگی خود را در زمان وزیر نفت سابق ارائه داده بود اظهار کرد: صاردات نفت خام در ماه های اخیر با توجه به بودجه سال 92 به رقم قابل قبولی رسیده است.

محمد علی خطیبی طباطبایی با تایید این موضوع که خود در خواست بازنشستگی داده است گفت: فکر می کنم بعد از گذشت 35 سال از حضورم در سمت‌های دولتی دیگر زمان بازنشستگی باشد.

وی ادامه داد: من درخواست بازنشستگی خود را در زمان حضور آقای قاسمی - وزیر سابق نفت – داده بودم و در همان زمان نیز با کلیت این موضوع موافقت شد اما با توجه به طی مراحل اداری آن اکنون حکم بازنشستگی من امضاء شده است.

وی که علاوه بر داشتن نمایندگی ایران در هیات عامل اوپک مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران را نیز برعهده داشت، گفت: در مدتی که در امور بین‌الملل بودم شرایط معمولی نبود، در واقع شرایط خاص و ویژه‌ای را پشت سر گذاشتیم.

خطیبی اظهار کرد: البته وضعیت صادرات نفت خام و میعانات گازی در چهارماه اول سال با توجه به بودجه پیش‌بینی شده به رقم قابل قبولی رسید.

او با بیان این‌که همیشه سعی کردم در مقابل رسانه‌ها نسبت به عملکردم پاسخ‌گو باشم، گفت: از همه دوستان خبرنگار که کمک کردند مطالبی که نیاز بود منعکس شود تشکر می‌کنم.

وی افزود: هم‌چنین از همه همکارانم در امور بین‌الملل که با توجه به شرایط خاص زحمات بی‌شماری کشیدند و به خوبی همراهی کردند نیز تشکر می‌کنم.

خطیبی در مورد برنامه‌های آتی خود نیز گفت: بازنشستگی آخر کار نیست و می‌توان در در صورت لزوم در بخش‌های دیگر فعالیت کرد. البته اکنون برنامه‌ای برای ادامه‌ی فعالیت خود ندارم.

وی که شش سال نماینده ایران در هیات عامل اوپک بود در مورد حدود 33 سال حضورش در صنعت نفت گفت: بیشتر سابقه‌ی کاری من در اوپک و مجامع بین‌المللی بود، به‌طوری که قبل از نمایندگی ایران در اوپک، حدود هشت سال در موسسه مطالعات انرژی فعالیت می‌کردم.

خطیبی افزود: در ابتدا نیز فعالیت خود را در صنعت نفت در امور بین‌الملل به عنوان کارشناس شروع کردم که بعد از آن در سمت معاون مدیر و بعد از آن در سمت مدیر امور بین‌الملل فعالیت من ادامه پیدا کرد.

احمد قلعه بانی در نامه‌ای خطاب به سید محمدعلی خطیبی طباطبایی، آورده است: با عنایت به درخواست بازنشستگی جنابعالی، بدینوسیله از زحمات و خدمات ارزنده شما در طول مدت مدیریت امور بین الملل تقدیر و تشکر نموده و از درگاه خداوند متعال موفقیت روزافزونتان را در کلیه مراحل زندگی آرزومندم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین