|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۵۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
ارتش کره شمالی نیز پیش از این طی اظهاراتی که در خبرگزاری رسمی این کشور منعکس شد، اعلام کرده بود که در صورت آغاز جنگ، پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی و تمام "مقرهای شرارت" مثل کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول را ظرف چند دقیقه نبود خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی چین "شینهوا" نزدیک بود با یک خبر اشتباه، جنگ جهانی راه بیندازد.

بر اساس گزارش شبکه "اسکای نیوز"، خبرگزاری "شینهوا" با درج خبری نوشت کره شمالی در مراسم "روز خورشید" که دیروز شنبه 15 مارس در این کشور اجرا شد، اقدام به شلیک موشک کرد. در حالی که منظورش این بود که پیونگ یانگ در این مراسم، موشک را به نمایش گذاشت.
در سایه تنش فزاینده موجود بین کره شمالی و آمریکا و تهدیدهای متقابل بین دو کشور، چنین تیتری می تواند انگیزه ای برای شروع جنگ جهانی سوم باشد جنگی که این روزها ترامپ و رهبر کره شمالی به طور مداوم درباره آن حرف می زنند.

رسانه های آمریکایی از جمله "بلومبرگ"، این تیتر را دستاویز قرار دادند. بلومبرگ به نقل از شینهوا نوشت کره شمالی موشک شلیک کرد.



در حالی که حقیقت، فقط نمایش موشک در حال حمل در یک رژه در مراسم روز خورشید بود.

البته این خبرگزاری بلافاصله این اشتباه را اصلاح کرد، و به تبع آن رسانه های امریکایی هم خبرهایشان را اصلاح کردند.

ظاهرا کره شمالی در مراسم دیروز اقدام به نمایش موشک های جدید دوربرد و موشک هایی که از زیردریایی شلیک می شوند کرده است. این مراسم به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد "کیم ایل سونگ"، بنیانگذار کره شمالی برگزار شد.

این در حالی است که پیونگ یانگ دیروز شنبه در پاسخ غیر مستقیم به تهدیدهای ترامپ که گفته بود مشکل کره شمالی را حل خواهد کرد، هشدار داد که به هر نوع حمله ای، با سلاح هسته ای پاسخ خواهد داد.

دومین مقام مسئول در نظام کره شمالی قبل از آغاز مراسم رژه، اعلام کرد که کشورش، جنگ فراگیر را با جنگ فراگیر پاسخ خواهد داد.

"کیم جونگ اون"، رهبر فعلی کره شمالی نیز مانند پدرش با نادیده گرفتن تمام مجازات ها و تحریم های آمریکا، رودر روی آمریکا و سازمان ملل ایستاده و آنها را به طور مداوم تهدید به شلیک موشک هسته ای و بالستیک می کند.

ارتش کره شمالی نیز پیش از این طی اظهاراتی که در خبرگزاری رسمی این کشور منعکس شد، اعلام کرده بود که در صورت آغاز جنگ، پایگاه های نظامی آمریکا در کره جنوبی و تمام "مقرهای شرارت" مثل کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در سئول را ظرف چند دقیقه نبود خواهد کرد.

ترامپ نیز پیش از آنکه اعلام کند مشکل کره شمالی را حل خواهد کرد، اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر "یو اس‌ اس کارل وینسون" و سه فروند کشتی حامل سکوی پرتاب موشک را به شبه جزیره کره اعزام کرده است. وی صحبت از اعزام ناوگروهی متشکل از چند زیر دریایی می کرد. کره شمالی این اقدام را جنون آمیز خواند.

چین نیز روز جمعه گذشته به نوبه خود درباره آغاز جنگ در هر لحظه هشدار داده بود؛ "وانگ ای"، وزیر خارجه این کشور در این خصوص گفت که هر یک از دو طرف که آغازگر جنگ باشد، مسئول تاریخی اغاز جنگ خواهد بود و بهای آن را خواهد پرداخت. وی گفتگو را تنها راه حل این مسئله دانست.

روسیه نیز تمام طرف ها را به خویشتن داری دعوت کرده و با ابراز نگرانی شدید، درباره هر گونه اقدامی که ممکن است تحریک آمیز تلقی شود هشدار داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین