|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۲
کد خبر: ۱۵۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
مقام معظم رهبری در یکی از بندهای سیاست کلی انتخابات تأکید کردند باید شورای نگهبان شاخص‌ها را مشخص کند، بنده می‌گویم اگر مجلس در این رابطه قانونی تصویب کرده؛ چرا در این باره پیگیری انجام نشده است تا مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را به جریان بیندازد.
نماینده تهران در اخطاری گفت: مصوبه‌ای درباره مفهوم رجل سیاسی در مجلس هشتم تهیه شده است اما حدود هشت سال است که در مجمع تشخیص مصلحت نظام خاک می‌خورد و اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

مصطفی کواکبیان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه هوای پاک در اخطاری خطاب به علی لاریجانی، گفت: شما می‌گویید قانونی بنویسید که قابلیت اجرا داشته باشد؛ بر اساس اصل 50 قانون اساسی که به بحث محیط زیست می‌پردازد، باید به شرایط افزایش سالانه ظرفیت مورد نیاز برق توجه شود.

وی ضمن تشکر از نطق پیش از دستور رئیس مجلس درباره مفهوم رجل سیاسی، گفت: با توجه به اینکه سخنگوی شورای نگهبان گفته‌اند همه ما مقصر هستیم و شما در مجلس هشتم براساس پیشنهادات بنده در تعریف رجال سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر گفتید شرایط به چه نحو است!؟ البته بنده در مجلس دهم نیز پنج بار در این زمینه تذکر دادم که دولت لایحه جامع انتخاباتی ارائه دهد.

نماینده تهران افزود: مقام معظم رهبری در یکی از بندهای سیاست کلی انتخابات تأکید کردند باید شورای نگهبان شاخص‌ها را مشخص کند، بنده می‌گویم اگر مجلس در این رابطه قانونی تصویب کرده؛ چرا در این باره پیگیری انجام نشده است تا مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع را به جریان بیندازد. با وجود آنکه این مصوبه سال‌ها قبل به مجلس فرستاده شده است اما هشت سال است این مصوبه گرد و خاک می‌خورد، با توجه به اینکه مجلس در رأس امور است باید مصوبه مذکور در مجمع به جریان بیفتد تا آنچه که اتفاق افتاده وهن نظام نشود که یک لشکر بخواهند تقاضای رئیس‌جمهور شدن داشته باشند.

لاریجانی در پاسخ به اخطار کواکبیان گفت: مصوبه درباره رجل سیاسی در مجلس هشتم وجود دارد، همچنان که عرض کردم شورای نگهبان اعلام کرد ما همه متن را در این رابطه قبول داریم، این موضوع را آیت‌الله جنتی نیز به بنده گفت ما این موضوع را به صورت آیین‌نامه اعمال می‌کنیم و ما می‌خواستیم کار انجام شود که انجام نشده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین