|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰
جهانگیری در مراسم تودیع ومعارفه وزیرکار:
کد خبر: ۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه اشتغال و تورم اصلی ترین موضوعاتی هستند که جامعه در حال حاضر از آنها رنج می برد گفت: باید با پرداختن همزمان به این دو موضوع امنیت و نشاط را در جامعه تقویت کنیم.
تدبیر و امید اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که روز سه شنبه برگزار شد افزود: با توجه به اینکه سه وزارت خانه بزرگ در مقاطعی به دلیل حساسیت های موجود ادغام شدند بر همین اساس اداره این وزارت خانه کار بزرگی که با توجه به اعتمادی که آقای روحانی و مجلس به علی ربیع داشتند می تواند از عهده این وزارت خانه بر بیاید به طوری که هم اکنون میلیون ها نفر در سراسر کشور چشمشان منتظر اقدامات این وزارت خانه است.

وی افزود: سازمانهای زیادی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارند و همچنین سازمان تامین اجتماعی که چندین میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد. بنابراین چالش ها و حاشیه هایی که گاهی اوقات درست می شود ممکن است سازمانی را فرسوده کند. امیدواریم در دولت جدید از تمامی این حواشی به دور باشیم و تعامل مناسب با قوای دیگر و مجلس بتوانیم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی در خصوص سازمان تامین اجتماعی گفت: این مهم است که در تامین اجتماعی از مدیرانی استفاده کنیم که تسلط و تخصص کامل به کار سازمان داشته باشند و به دنبال آزمون و خطا نباشند. مدیران پاک دستی که سابقه شفاف در امور اقتصادی و مالی دارند و چنانچه ابهام در این خصوص داشته باشند در سابقه کاری خود دیر یا زود حواشی هایی کار و سازمانشان ایجاد خواهد شد.

وی به موضوع اشتغال اشاره کرد و گفت: اشتغال و تورم دو موضوع اصلی هستند که جامعه از آن ها رنج می برد بر همین اساس باید به این دو موضوع همزمان با هم توجه شود تا با افزایش تولید و ایجاد اشتغال بتوانیم سطح تورم را نیز کاهش دهیم و مهم این است که مجموعه ستاد اقتصادی دولت سیاست های مناسبی را در این زمینه تنظیم کند که هم اشتغال را سامان داده و هم تورم سامان یابد.

وی تاکید کرد: مهمترین موضوع برای ایجاد اشتغال این است که فضایی ایجاد کنیم تا هم سرمایه گذار و هم تولید کنندگان در آن احساس امنیت کنند و شرایطی را به وجود آوریم تا افرادی که کار خود را از دست دادند در مقطع کوتاهی بتوانند بازگردند.

جهانگیری همچنین به بخش تعاون اشاره کرد و گفت: باید به بخش تعاون به عنوان بخش کلیدی توجه شود و چنانچه بنگاه تولید کند تمامی بخش ها سود می برند و اگر بنگاه به مشکل برخورد یکی پس از دیگری ذی نفعان ضرر می بینند به همین اساس باید اصل سه جانبه گرایی مورد توجه جدی قرار گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین