|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۵۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
اما درحالی‌که مایکروسافت قرارداد نصب و پشتیبانی ویستا روی سیستم‌های دولتی و سازمانی را بسته بود، به‌ناچار به حیات آن ادامه داد اما امروز رسماً آن را بازنشسته کرد.
 مایکروسافت با تأیید رسمی اعلام کرد از این پس به‌روزرسانی ویستا انجام نخواهد شد.

مایکروسافت با تأیید رسمی اعلام کرد زین پس به‌روزرسانی ویستا انجام نخواهد شد و دارندگان چنین سیستم‌عاملی باید به فکر ارتقا باشند تا در دام حفره‌ها و باگ‌های امنیتی احتمالی که پر نخواهند شد، نیفتند.

در دهه ۲۰۰۰ میلادی مایکروسافت سه سیستم‌عامل راهی بازار کرد. در اوایل سال ۲۰۰۰ ویندوز ۲۰۰۰ و بعد ویندوز میلینیوم را عرضه کرد که پر از باگ و مشکل بود و کاربران با چندین کلیک می‌توانستند قفل ویندوز را شکسته و وارد منوی اصلی شوند.

سپس ویندوز ایکس.پی آمد تا مشکلات مذکور را از بین ببرد.

ویندوز ایکس‌پی یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌ها شد و مایکروسافت تا سال ۲۰۰۸ تا سرویس پک سه آن را به‌روزرسانی کرد که موردتوجه کاربران قرار گرفت.

اما ویندوز ویستا در سال ۲۰۰۶ پر از باگ و خطا عرضه عمومی شد و زمانی شد که سی پی یوهای دو هسته‌ای آمده بود و توانایی ویستا کم!

کارشناسان می‌گویند ویستا سیستم‌عاملی قابل‌عرضه برای عموم نبود و مایکروسافت اشتباه استراتژیک روی آن کرد و تقاضای سخت‌افزار بیشتر روی ویستا در مقایسه با ایکس‌پی که روی هر سیستمی قابل‌نصب بود، نشان داد که کاربران نمی‌توانند روی ویستا تکیه کنند.

اما درحالی‌که مایکروسافت قرارداد نصب و پشتیبانی ویستا روی سیستم‌های دولتی و سازمانی را بسته بود، به‌ناچار به حیات آن ادامه داد اما امروز رسماً آن را بازنشسته کرد.

{نام فنی ویستا لانگهورن بود که فایل سیستم جدید WinFS را با اینترفیس جدید Aero Glass یدک می کشید. عدم پشتیبانی مناسب از DRM روی بلو-ری و مشکل UAC باعث مایوس شدن کاربران شد. ویستا هشتم نوامبر ۲۰۰۶ راهی بازار شد ۲۶ ماه می ۲۰۰۹ نیز سرویس پک ۲ آن عرضه شد. (۲۰۰۹ ویندوز ۷ آمد)}

 منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین