|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۵۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
این زوج که از مغازه های دیگر شهر و حتی خواربارفروشی ها با همین شیوه کلاهبرداری کرده و طلاهای تقلبی را فروخته اند، در اعترافات خود مدعی شدند که فردی در یکی از مراکز تجاری مهم مشهد شماره (750) طلای 18عیار را روی انگشترهای تقلبی حک کرده است تا آن ها بتوانند آن ها را به جای طلای واقعی بفروشند.
پس از دستگیری عاملان توزیع النگوهای تقلبی با روکش طلا در مشهد، دومین باند فروش طلاهای قلابی به مغازه داران مشهدی نیز با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب متلاشی شد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، پس از متلاشی شدن باند توزیع النگوهای تقلبی در مشهد، اطلاعاتی به دستگاه قضایی رسید که نشان می داد افراد دیگری نیز در پوشش خریدار لوازم و مایحتاج زندگی، اقدام به توزیع و فروش انگشترهای تقلبی می کنند. با به دست آمدن این اطلاعات، پرونده ای در شعبه 217 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شد و زیرنظر قاضی «سیدهادی سبحانی» مورد رسیدگی قرار گرفت.

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و احتمال ارتباط اعضای این باند با عاملان توزیع النگوهای تقلبی در مشهد، مقام قضایی از کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست تا تحقیقات گسترده خود را با استفاده از شگردهای پلیسی در این باره آغاز کنند.

هنوز بررسی ها درباره انگشترهای تقلبی ادامه داشت که کارآگاهان با همکاری شهروندان و یک فروشنده زن موفق شدند دو عضو باند فروش انگشترهای تقلبی را دستگیر کنند. ماجرای دستگیری زوج جوان از آن جا آغاز شد که زن و مردی با مراجعه به یک فروشگاه پوشاک حدود 400هزار تومان لباس خریدند و کارت عابربانک سوخته ای را به فروشنده دادند.

فروشنده مذکور پس از استفاده از کارت خوان به آن ها اعلام کرد که وجهی از کارت مذکور قابل برداشت نیست. در این هنگام زن جوان انگشتری خود را از دستش بیرون آورد و با بیان این که انگشتر نزد شما گرو باشد، گفت فردا پول لباس ها را می آوریم و انگشتر طلایمان را پس می گیریم! فروشنده نیز موافقت کرد ولی وقتی روز بعد زوج جوان دوباره به فروشگاه آمدند، ادعا کردند که چون انگشتر فاکتور خرید ندارد، آن را نمی خرند و حاضرند انگشتر را به قیمت کمتری به فروشنده واگذار کنند. در همین حال فروشنده متوجه شد که آن ها تعداد زیادی انگشتر طلا داخل کیف دستی خودشان دارند و همین موضوع موجب ظن فروشنده شد.

او سپس به بهانه ای از مغازه بیرون رفت تا انگشتر طلایی را که روی آن شماره «750» (عیار18) حک شده بود به همسایه طلافروشش نشان بدهد. زوج جوان هم که متوجه رفتارهای مشکوک فروشنده شده بودند، بلافاصله از محل گریختند اما آن ها با فریادهای فروشنده و با همکاری شهروندان در محاصره قرار گرفتند و بدین ترتیب حلقه های آهنین قانون بر دستانشان گره خورد.

این زوج که از مغازه های دیگر شهر و حتی خواربارفروشی ها با همین شیوه کلاهبرداری کرده و طلاهای تقلبی را فروخته اند، در اعترافات خود مدعی شدند که فردی در یکی از مراکز تجاری مهم مشهد شماره (750) طلای 18عیار را روی انگشترهای تقلبی حک کرده است تا آن ها بتوانند آن ها را به جای طلای واقعی بفروشند.

این گزارش حاکی است: با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی باتجربه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد.

منبع: خراسان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین