|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۵۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
اما آیا عملکرد این جماعت با اصول و آرمان‌های انقلاب و رفتار حکیمانه امام خمینی کوچکترین سازگاری و همخوانی دارد؟ چرا نباید عملکرد فاجعه آفرین این جماعت مورد کنکاش و بررسی کارشناسی قرار گیرد؟
روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی با عنوان «سند بصیرت خواص» نوشت: در دومین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری بیش از یکصد نفر از جمله 3 تن از عناصر جریان انحرافی ثبت نام کردند. اینکه در روند بررسی صلاحیت داوطلبان چه فرایندی با چه نتایجی به پیش برود، مقوله دیگری است اما اینکه عناصر جریان انحرافی به خود جرئت دهند یکبار دیگر برای به قهقرا بردن کشور وارد صحنه شوند و خود را برای احراز ریاست جمهوری آماده کنند، بسیار جای سئوال دارد و باید این روند معیوب و پرحاشیه دقیقاً مورد کنکاش قرار گیرد تا آنکه خون دل خوردن‌های 8 ساله مردم دوباره تکرار نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، در ادامه این یادداشت آمده است: روند تلخ و تاسف بار آن دوره سیاه هشت ساله به خوبی نشان داد این جماعت انحرافی از همان ابتدا هم شایسته اقبال عمومی نبوده‌اند و لیاقت آن همه اعتماد و فرصت را نداشتند، چرا که با این اعتماد عمومی آنگونه رفتار کردند که آحاد ملت، چه آنها که به این جماعت انحرافی رای دادند و چه آنها که ندادند، اکنون با تلخکامی از آن دوران سیاه و تاسف بار یاد می‌کنند و می‌گویند که ایکاش در طول زندگی خود شاهد آن صحنه‌ها نمی‌بودند و سرمایه‌های کشور در آن دوره پرخطا و لغزش 8 ساله به هدر نمی‌رفت.

آزموده را آزمودن خطاست و اگر دوباره چنین فرصتی به آن جماعت انحرافی داده شود، قطعاً اقبال عمومی را به حساب درستی راه انحرافی خود می‌گذارند و چنین وانمود می‌کنند که گویا خطائی رخ نداده و همه چیز مطابق اصول، آرمان‌ها، ارزش‌ها و انتظارات ملت و نظام به پیش رفته است. باید بپذیریم که این جماعت انحرافی، کمتر از حد و اندازه‌ای بوده‌اند و هستند که در چنین مقیاسی ظاهر شده‌اند و می‌شوند. مسئولیت بزرگ در این میان، متوجه تمامی کسانی است که از ابتدا این جماعت انحرافی و معلوم الحال را با حمایت‌های آشکار و نهان خود به جامعه تحمیل کردند و حتی پس از آشکار شدن ابعاد فاجعه آمیز اقدامات این جماعت هم صرفاً با سکوت معنی‌دار خود سعی کردند جامعه همه چیز را به فراموشی بسپارد و از کنار آن فاجعه عظیم با آثار و تبعات عموماً برگشت ناپذیرش، به سادگی بگذرد.

باید از حامیان دیروز این عناصر به وضوح و جداً خواسته شود که در قبال تصمیمات و عملکرد خود در دفاع از همین جماعت انحرافی، پاسخگو باشند. لازم است آنها ضمن عذرخواهی رسمی و صریح از آحاد ملت، برای افشای ماهیت این جماعت انحرافی، پیشقدم شوند و برای جبران مافات، بیش از این به دفع‌الوقت متوسل نشوند و از انجام مسئولیت‌های تعطیل‌ناپذیر خود، طفره نروند.

روی سخن ما با کسانی است که عالماً و عامداً بر آن همه خطای آشکار و نهان سرپوش گذاشته‌اند و هنوز هم اصرار دارند که حقایق عینی و ملموس آن دوران سیاه هشت ساله را پنهان کنند و نگذارند با کالبدشکافی و آسیب شناسی آن دوره پرخطای تاریخ معاصر کشور، از تکرار همان اشتباهات بنیادی جلوگیری شود و آن جماعتی که لیاقت اعتماد عمومی و اقبال جامعه را نداشتند، دوباره فرصت پیدا کنند جامعه را فریب دهند و اهداف واقعی خود را پشت لفاظی‌های تکراری و ملال آور مخفی نمایند و با رفتارهای عوام فریبانه، زمینه‌ای برای سقوط کشور به پرتگاه فراهم سازند.

چرا نباید برای جامعه شفاف سازی شود که همین جماعت پرادعای فریبکار زمینه صدور 6 قطعنامه الزام آور شورای امنیت را علیه ملت ایران فراهم ساختند و با شعارهای عوام فریبانه به آمریکا یک فرصت طلائی هدیه کردند که تحریم‌های یکجانبه خود را به تحریم‌های جهانی با پشتوانه قطعنامه‌های شورای امنیت، آن هم در ذیل بند هفتم منشور ملل متحد مبدل سازد؟

چرا نباید جامعه بداند که همین جماعت انحرافی با عملکرد پرمسئله و غیرقابل دفاع خود، کشور را به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی معرفی کرد و همچنان هنوز هم به رجزخوانی و لفاظی‌های بی‌ریشه ادامه می‌دهد و حتی خود را پرچمدار احیای گفتمان امام و انقلاب معرفی می‌کند!

اما آیا عملکرد این جماعت با اصول و آرمان‌های انقلاب و رفتار حکیمانه امام خمینی کوچکترین سازگاری و همخوانی دارد؟ چرا نباید عملکرد فاجعه آفرین این جماعت مورد کنکاش و بررسی کارشناسی قرار گیرد؟ چه اصراری هست که عملکرد این گروه پرادعا از دید همگان مخفی بماند؟ به راستی این جماعت با صدها میلیارد دلار درآمد نفتی کشور در دورانی که قیمت نفت سه رقمی شده بود، چه کردند؟ آیا آن همه پیامدهای تاسف بار ناشی از سوء مدیریت این عناصر خودکامه را از یاد برده‌ایم؟ تورم 48 درصدی، بیکاری چندین میلیون نفر در اوج درآمدهای ارزی کشور و طرح خانمان برانداز موسوم به طرح‌های به اصطلاح زودبازده که به تاراج یکصد هزار میلیارد تومان منابع بانکی کشور منجر شد و بانک‌ها را در آستانه ورشکستگی کامل قرار داد، استخدام پنهانی و غیرقانونی یک میلیون و پانصد و پنجاه هزار نفر برخلاف روند جاری استخدام کشوری، رانت خواری‌های کلانی که از درون آن بابک زنجانی‌ها سر بر آوردند و یک شبه تریلیاردر شدند. به بازی گرفتن اعتقادات و باورهای مذهبی و ادعای مدیریت جهانی آنهم از جانب کسانی که مدعی بودند گردش امور جاری کشور توسط حضرت صاحب الزمان(عج) صورت می‌گیرد! در واقع این جماعت رسوا، سعی داشتند مسئولیت عملکرد کارنامه سیاه خود را به گردن آن بزرگوار بیندازند و حتی چند برابر شدن قیمت ارز را هم به آن عزیز نسبت دهند! امروز باید لبه تیز مطالبات مردم به سمت و سوی همان کسانی باشد که آن جماعت انحرافی را به دروغ، طلایه‌داران احیای گفتمان انقلاب معرفی می‌کردند ولی امروزه حتی یک عذرخواهی هم از مردم نمی‌کنند تا بلکه با ادامه سکوت خود، مردم همه چیز را فراموش کنند. مردم آگاهند و قطعاً از یک سوراخ، دو بار گزیده نخواهند شد. با وجود این لازم است همگان برای افشای حقایق وبالا بردن سطح آگاهی جامعه، مانع تکرار آن وضعیت فاجعه بار 8 ساله شوند وگرنه این جماعت انحرافی وقیح‌تر از آن است که اشتباهات خود را بپذیرد و به خاطر خطاهای پرتعداد خود، جرئت نکند حتی سرش را هم بالا بگیرد.

آنچه این روزها توسط این جماعت انحرافی انجام می‌شود، دقیقاً همان است که خواص از سال 84 پیش‌بینی کرده بودند و اکنون این واقعیت آشکار شده است که برخلاف آنچه در آن سال‌ها و سال 88 به خواص نسبت داده شد و آنها را «بی بصیرت» نامیدند، این خواص بودند که با بصیرت کامل، جریان انحرافی را شناخته بودند و درباره آن هشدار داده بودند ولی متاسفانه گوش شنوائی وجود نداشت. اکنون نافرمانی آشکار این جریان انحرافی سند بصیرت خواص است و کاملاً مشخص شده که این عناصر هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارند و سره از ناسره جدا شده است. در چنین شرایطی این انتظار وجود دارد که در جبران جفاهائی که به معتقدان واقعی به ولایت فقیه و وفاداران واقعی به نظام اقدام شود و این جفاها بیش از این ادامه پیدا نکند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین