|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
شبکه خبری 'سی ان ان' در پی آغاز دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مسکو گزارش داد: روسیه برسر سوریه به آمریکا هشدار داد و گفت 'باردیگر به سوریه حمله نکنید'.
 شبکه خبری 'سی ان ان' در پی آغاز دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مسکو گزارش داد: روسیه برسر سوریه به آمریکا هشدار داد و گفت 'باردیگر به سوریه حمله نکنید'.

به گزارش ایرنا، سی ان ان روز چهارشنبه گفت: 'سرگئی لاوروف' وزیرخارجه روسیه به همتای آمریکایی خود درباره حمله مجدد به سوریه هشدار داد.

سی ان ان افزود: وزیران خارجه آمریکا و روسیه امروز در مسکو پشت یک میز نشستند و انتظار می رود مذاکراتی دشوار در پی حمله شیمیایی در شمال سوریه داشته باشند. این درحالی است که روابط بین این دو دشمن دیرینه در سطح پایین تری قرارگرفته است.

سی ان ان اضافه کرد: لاوروف در مورد پیام های متناقضی که از سوی دولت ترامپ درباره سوریه صادر می شود بخصوص سخنان 'نیکی هیلی' سفیر آمریکا در سازمان ملل که گفته بود بشار اسد آینده ای در سوریه ندارد، موضع تندی اتخاذ کرد اما رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا موضعی نرم تر در این زمینه دارد.

بنابراین گزارش، وزیر خارجه روسیه دراین باره گفت: می خواهم رک باشم. ما پرسش های بسیاری درباره بسیاری از ابهامات درزمینه اظهارات ضد و نقیض در تمامی موضوعات دوجانبه و بین المللی که از سوی واشنگتن می آید، خواهیم داشت.

سی ان ان افزود: دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در مسکو در حالی امروز (چهارشنبه) برگزار شد که رکس تیلرسون وزیرامورخارجه آمریکا پیش از سفر به مسکو در اظهاراتی تند به انتقاد از روسیه پرداخته بود.

بنابراین گزارش تیلرسون گفته بود: روسیه باید تصمیم بگیرد که آیا با آمریکا و غرب در برابر و علیه اسد است و یا علیه آمریکا و غرب.

به گزارش ایرنا، حمله موشکی 18 فروردین ماه آمریکا به پایگاه هوایی 'الشعیرات' در استان 'حمص' سوریه که بدون مجوزهای بین المللی صورت گرفت، با واکنش های جهانی از جمله از سوی مسکو همراه شد.

روسیه در نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل قویا این اقدام آمریکا را محکوم کرد و آن را نقض وقیحانه قوانین بین المللی خواند.

نخستین تجاوز مستقیم آمریکا در دوره ترامپ به مواضع ارتش سوریه، بامداد روز جمعه گذشته برابر با 18 فروردین ماه با شلیک 59 موشک به پایگاه هوایی 'الشعیرات' در استان 'حمص' آغاز شد.

این حمله موشکی بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا و از ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه و به بهانه حمله شیمیایی به 'خان شیخون' در استان 'ادلب' انجام شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین