|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۵۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش در جنگ داخلی سوریه از هیچ کشور خارجی حمایت نمی کند.
 نعمان کورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که کشورش در جنگ داخلی سوریه از هیچ کشور خارجی حمایت نمی کند.

به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی ترکیه گفت: ترکیه در زمینه جنگ داخلی سوریه از هیچ کدام از کشورهای طرف درگیر از جمله آمریکا، روسیه و ایران حمایت نمی کند.

وی بیان کرد: تنها مردم سوریه می توانند در مورد نحوه برقراری صلح پایدار در کشور خود تصمیم گیری کنند.

کورتولموش با تاکید بر این که ترکیه خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه است، گفت: در مورد نحوه برقراری صلح پایدار در این کشور مردم سوریه تصمیم گیری خواهند کرد.

معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه با اشاره به آغاز فرایند برگزاری انتخابات همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه گفت: اروپا به طور آشکار در این همه پرسی جانبدارانه عمل می کند.

وی اظهار کرد: ما برای اولین بار نیست که انتخابات برگزار می کنیم ولی این بار اروپایی ها اقدامات جانبدارانه ای را در خصوص انتخابات ترکیه شروع کردند و فشارهای نژادپرستانه نئونازی ها مانع دیدار وزرای ترکیه با ترک تبارها شد.

وی اضافه کرد: کشورهای اروپایی در مقابل این اقدامات جانبدارانه، به راهپیمایی غیرقانونی گروه های تروریستی از جمله پ.ک.ک در شهرهای بزرگ اروپایی مجوز دادند.

کورتولموش با اشاره به اقدامات مشکوک برای جلوگیری از توسعه ترکیه گفت: کودتای 15 جولای یکی از بازی هایی بود که جهت ممانعت از توسعه ترکیه و جلوگیری از تبدیل این کشور به یکی از بازیگران مهم تعادل در حال تحول نظام جهانی انجام شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین