|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۵۴۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
این هشدار برلین و نیز اعلام وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه از سوی عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در پی انفجار در دو کلیسا می‌تواند به شدت تاثیر منفی بر سفر گردشگران آلمانی به مصر بزند.
 در پی انفجار در دو کلیسا در طنطا و اسکندریه مصر، وزارت خارجه آلمان به شهروندانش درباره سفر به این کشور هشدار داد. این امر احتمالا به وخامت بیشتر وضعیت گردشگری در مصر منجر می‌شود.

 به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای با اشاره به تهدیدهای رو به افزایش انفجارهای تروریستی و احتمال آدم‌ربایی در سراسر مصر شهروندان خود را از سفر به مصر بر حذر داشته و تاکید کرد که این تهدیدات می‌تواند متوجه نهادها و یا اتباع خارجی در مصر شود.

وزارت خارجه آلمان در ادامه بیانیه خود با اشاره به تنش‌های امنیتی که از تابستان ۲۰۱۳ در مصر شکل گرفته،‌ از اتباع خود که قصد سفر به این کشور را دارند، خواست در طول این سفر و در مناطق ساحلی دریای سرخ که مقصد اصلی گردشگران آلمان هستند، به شدت احتیاط کنند.

این هشدار برلین و نیز اعلام وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه از سوی عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در پی انفجار در دو کلیسا می‌تواند به شدت تاثیر منفی بر سفر گردشگران آلمانی به مصر بزند.

آلمان‌ها از پولدارترین و درآمدزاترین گردشگران خارجی در مصر هستند اما پس از انفجار بمبی در هواپیمای مسافربری روسیه و کشته شدن همه مسافران آن در اکتبر ۲۰۱۵ و نیز پس از سقوط یک هواپیمای مصری هنگام بازگشت از پاریس به قاهره در ماه بعد و کشته شدن تمامی مسافران آن، گردشگری مصر به شدت خسارت دید.

گردشگری مصر حدود ۱۲ درصد درآمد ملی مصر را تشکیل می‌دهد و ۲۵ درصد از فرصت‌های شغلی در این کشور را تامین می‌کند. در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۵ میلیون گردشگر به مصر سفر کردند که ۱۰ درصد آنها را آلمان‌ها تشکیل می‌دادند،‌ هنوز هم آلمان‌ها همین نسبت را در میان گردشگران خارجی مصر حفظ کرده‌اند.

تعداد گردشگران خارجی مصر در سال ۲۰۱۵ به حدود ۱۰ میلیون کاهش یافت.

این آمار در سال گذشته میلادی به دلیل تنش‌های امنیتی به حدود پنج میلیون تن رسید.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین