|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۵۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با تایید کامل حمله موشکی اخیر کشورش به پایگاهی هوایی در سوریه مدعی شد، "اسد باید هزینه نقض قوانین بین‌المللی و کشتار انسان‌های بی‌گناه را بپردازد.
 سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی با تایید کامل حمله موشکی اخیر کشورش به پایگاهی هوایی در سوریه مدعی شد، "اسد باید هزینه نقض قوانین بین‌المللی و کشتار انسان‌های بی‌گناه را بپردازد.

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط با حمایت کامل از حمله موشکی اخیر دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات در حمص مدعی شد، "بشار اسد باید هزینه نقض قوانین بین‌المللی و کشتار انسان‌های بی‌گناه را بپردازد."

مک‌کین در ادامه گفت: تیم امنیت ملی ترامپ در حال تدوین استراتژی برای مبارزه با بحران سوریه در مرحله آتی است.

این سناتور جمهوری‌خواه در پاسخ به سوالی از رویکردهای دولت آمریکا و اولویت‌هایش در مبارزه با بحران در سوریه مدعی شد: "آمریکا قادر است در یک آن هم اسد را برکنار کند و هم داعش را نابود سازد!"

وی افزود: در حال حاضر در راستای بازپس‌گیری موصل و رقه و پس از آن برکناری اسد تلاش می‌کنیم. در واقع حفظ دولت اسد و ابقای وی در قدرت تنها به کمک و پشتیبانی سپاه پاسداران ایران، حزب‌الله و روسیه باز می‌گردد.

با توجه به اظهارات ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی‌اش درباره افزایش روابط با مسکو و انتقادهای مک‌کین از آن اظهارات، این سناتور آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر حمله هوای اخیر دولت ترامپ به فرودگاه نظامی الشعیرات بر روابط واشنگتن-مسکو گفت: فکر می‌کنم تغییر موضع ترامپ در مورد روابط با روسیه سه علت دارد، اول، تفاوت رویکرد وی به عنوان کاندیدا و رئیس جمهور آمریکا، دوم،‌ حضور تیم قوی برای امنیت ملی در اطراف وی و اینکه می‌دانیم ترامپ به آنها گوش می‌دهد و سوم اینکه ترامپ واقعا تحت تاثیر تصاویر وحشتناک قربانیان حمله شیمیایی اخیر قرار گرفت.

مک‌کین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال وقوع حملات هوایی دیگر آمریکا علیه سوریه گفت: فکر می‌کنم که این گام نخست ما در سوریه است، ما باید موصل و رقه را آزاد و ارتش آزاد را مجهز به سلاح کرده و مناطق امنی را برای آوارگان سوری ایجاد کنیم.

وی گفت:‌ رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سفری که دوازدهم آوریل به مسکو خواهد داشت، حامل پیامی با این مضمون خواهد بود که "بازی تمام شد و شما مسئول رفتارهایتان خواهید بود".

مک‌کین بر این باور است که دولت ترامپ اکنون در راستای تقویت استراتژی روشنی در مواجهه با بحران سوریه تلاش می‌کند.

وی گفت:‌ من به تیم امنیت ملی که با ترامپ کار می‌کنند به ویژه ژنرال ماتیس، ژنرال کلی و ژنرال مک‌مستر ایمان بسیاری دارم.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در ادامه با اشاره به دیدارش با عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در اواخر هفته گذشته،‌ گفت: در آن دیدار موضوعات متعددی مربوط به روابط واشنگتن-قاهره و نیز مساله حقوق بشر در مصر گفتگو کردیم.

مک‌کین درباره نقشی که مصر می‌تواند در زمینه مبارزه با تروریسم و نابودی گروه‌های تروریستی ایفا کند،‌ گفت: فکر می‌کنم مصر می‌تواند نقش بزرگی در این حوزه به ویژه در مورد لیبی و شبه جزیره سینا داشته باشد.

وی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: روابط واشنگتن-ریاض و واشنگتن-قاهره به شدت حساس و حیاتی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین