|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۵۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
در همین حال ملانیا گاتلیب، از مدیران ارشد ثبت نام از دانشجویان در دانشگاههای آمریکا می گوید: دانشگاههای ما بسیار نگران هستند.
 فرمان مهاجرتی جدید رئیس جمهور آمریکا ضرر و زیان چند صد میلیون دلاری متوجه دانشگاههای این کشور می کند.

 رادیو «ان پی آر» آمریکا در گزارشی با اشاره به چالشهایی که دستور مهاجرتی جدید دونالد ترامپ برای جامعه این کشور ایجاد می کند اعلام کرد: فرمان جدید ترامپ درخصوص ممنوعیت و محدودیت ورود اتباع شش کشور مسلمان به خاک آمریکا به حالت تعلیق درآمده است اما دانشگاههای این کشور همچنان نگران هستند.

نگاه نگران مقامات دانشگاه Northeastern University بوستون مثالی روشن است. آنها به ۲۵۰ دانشجوی مشمول این فرمان جدید توصیه کرده اند که از خاک آمریکا خارج نشوند.

بر اساس اعلام رادیو ان پی آر، فرمان مهاجرتی به روز شده ترامپ حتی بر سایر دانشجویان هم اثر گذاشته و آنها را نیز به نوعی نگران کرده است. این تصور به روشنی شکل گرفته که حضور نداشتن دانشجویانی از برخی از کشورها در این دانشگاهها نوعی حس فقدان را به همراه داشته است.

دانشگاهها و مراکز آموزش عالی آمریکا در نتیجه اجرای این فرمان مهاجرتی ضرر مالی هنگفتی خواهند دید.

گزارش آماری که به تازگی منتشر شده گویای آن است که دانشجویان شش کشوری که در فرمان ترامپ معرفی شده اند سالانه بیش از نیم میلیارد دلار وارد اقتصاد آمریکا می کنند که با عملیاتی شدن این فرمان دیگر خبری از این پول هنگفت نخواهد بود.

در همین حال ملانیا گاتلیب، از مدیران ارشد ثبت نام از دانشجویان در دانشگاههای آمریکا می گوید: دانشگاههای ما بسیار نگران هستند.

آمارها نشان می دهند از زمانی که این نگرانی ها مطرح شده حدود ۸۰ درصد از تقاضاکنندگان خارجی برای ورود به دانشگاههای آمریکا نسبت به آینده حضورشان ابراز نگرانی کرده اند.

همزمان این نگرانی هم مطرح می شود که این دسته از دانشجویان با ناامید شدن از ورود به خاک آمریکا، راهی سایر کشورهای انگلیسی زمان نظیر کانادا، استرالیا، بریتانیا و نیوزلند شوند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین