کد خبر: ۱۵۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
تمام دفاتر پخش کننده‌ فیلم‌ها در تهران می‌دانند و موظف هستند برای اکران فیلم در سینماهای تهران حواله شورای صنفی نمایش را داشته باشند پس اگر نسبت به اکران فیلم خود در سینمایی بدون حواله اقدام کنند تخطی کرده‌اند.
 سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه اگر شکایتی درباره مصوبه جدید این شورا دارد، می‌تواند آن را ارائه کند تا بررسی شود.

غلامرضا فرجی درباره اظهارات امیرحسین علم‌الهدی و نارضایتی او از مصوبه‌ شورای صنفی نمایش که اجازه اکران فیلم‌های دارای سرگروه یا سینماهای آزاد را به گروه «هنروتجربه» نمی‌دهد، بیان کرد: متوجه این موضوع مراحل قانونی در صحبت ایشان نمی‌شوم ولی اگر نسبت به مصوبه شورا بحث و شکایتی دارند، باید به شورای صنفی نمایش اعلام کنند تا در آنجا موضوع مطرح و بررسی شود و بعد اگر شورا نتوانست، موضوع به آن بخشی که آقای علم‌الهدی اشاره می‌کنند، ارجاع داده شود.

وی گفت: تمام دفاتر پخش کننده‌ فیلم‌ها در تهران می‌دانند و موظف هستند برای اکران فیلم در سینماهای تهران حواله شورای صنفی نمایش را داشته باشند پس اگر نسبت به اکران فیلم خود در سینمایی بدون حواله اقدام کنند تخطی کرده‌اند.

فرجی با اشاره به مشخص بودن سینماهای آزاد و هنر و تجربه تاکید کرد: این طور نیست که هر فیلمی خواست راحت اعلام کند که می‌خواهد در هنر و تجربه اکران شود. چون چرخه نمایش در هر کدام از گروه‌ها مشخص است. مثلا مدتی قبل یکسری فیلم‌ از جمله «لانتوری»، «ایستاده در غبار» و «فروشنده» علاوه بر گروه سینمایی خود در «هنر و تجربه» هم اکران شدند که برای تهیه‌کنندگان این مسئله را پیش می‌آورد که چرا فیلم‌ها انتخابی می‌شوند.

او افزود: در واقع این بحث مطرح بود که  فیلم‌هایی که در سینماهای نمایش‌دهنده عمومی سرگروه و آزاد اکران می‌شوند، امکان نمایش در یک گروه دیگر را هم دارند یا خیر! که در نهایت شورا به این نتیجه رسید هر فیلمی که در سرگروه خود یا گروه آزاد اکران می‌شود نمی‌تواند در گروه «هنر و تجربه» هم به نمایش در بیاید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین