|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۵۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
همچنین پس از اجرایی شدن برجام ایران به عضویت مجمع بین المللی تایید صلاحیت درآمد این مجمع به کشورهای مختلف اعتبار دهی و اجازه صدور گواهی محصول و تائید صلاحیت می دهد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: با وجود اینکه ایران از قبل از انقلاب و حدود 43 سال از حضور در مجمع جهانی اوزان و مقیاس ها تعلیق شده بود ولی پس از برجام به عضویت این مجمع درآمد.

نیره پیروزبخت روز شنبه در جلسه شورای اداری استان همدان که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان، استاندار، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و همچنین سایر مسئولان استانی برگزار شد با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد ایران بیشترین سود را از اجرایی شدن برجام برده است گفت: پس از برجام ضمن عضویت در بسیاری از مجامع، به جایگاه خوبی در عرصه های بین المللی دست یافتیم.

وی گفت: عضویت  ایران در مجمع اوزان و مقیاس ها بعد از انقلاب به تعلیق درآمده بود و دیگر کشورها اوزان و مقایس های ایران را قبول نداشتند، یکی از آسیب های این موضوع این بود که کالای تولید داخل پس از صدور از گمرک در گمرکات دیگر کشورها دوباره کالیبره می شد که این دوباره کاری خسارتهایی به همراه داشت.

پیروزبخت افزود: پس از اجرایی شدن برجام گواهی اوزان و مقیاس های ایران در 100 کشور جهان مورد تائید است.

وی اضافه کرد: همچنین پس از اجرایی شدن  برجام ایران به عضویت مجمع بین المللی تایید صلاحیت درآمد این مجمع به کشورهای مختلف اعتبار دهی و اجازه صدور گواهی محصول و تائید صلاحیت می دهد.

پیروزبخت تاکید کرد: این سازمان 10 سال درخواست عضویت در مجمع تایید صلاحیت بین المللی ( IAF) را داشت که  به علت تحریم، عنوان کردند که اجازه ارزیابی درخواست ایران وجود ندارد اما کمتر از یکماه پس از عملی شدن برجام بلافاصله درخواست سازمان استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از گذر از دو مرحله؛ ابتدا در مجمع اعتبار دهی آسیا و اقیانوسیه و در مرحله دوم، در مجمع بین المللی IAF عضو شدیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، عضویت در ایزو (iso) را از دیگر ره آوردهای برجام دانست و گفت: در سال 2013 عضویت ایران به علت ناتوانی در پرداخت هزینه، عضویت  لغو شده بود اما  پس از برجام دوباره به عضویت ایزو درآمده و رتبه آن از  ۳۷ به رتبه ۲۷ در سال 2015 ارتقا پیدا کرد.
محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان در جلسه شورای اداری استان، از رشد 17 درصدی درآمدهای اقتصادی در سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت : یکی از نمونه های تعامل با جهان در دوران پسابرجام، افزایش رشد صادرات است که باید با استانداردسازی و بالابردن شاخص های کیفیت میزان صادرات را بیش از پیش افزایش داد.

وی با تاکید بر مصرف کالای ایرانی، اظهار داشت: اهتمام دولت برای جلوگیری از قاچاق کالا و مصرف کالای تولید داخل مرغوب و باکیفیت است.

نیره پیروزبخت پس از جلسه شورای اداری استان همدان بر مزار شهدا حضور یافت و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین