|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۱۵۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
منابع عراقی از ادامه پیشروی نیروهای این کشور در جنگ با داعش در غرب موصل و بمباران مواضع تکفیری ها از سوی جنگنده های اف ۱۶ عراق خبر دادند.
 منابع عراقی از ادامه پیشروی نیروهای این کشور در جنگ با داعش در غرب موصل و بمباران مواضع تکفیری ها از سوی جنگنده های اف ۱۶ عراق خبر دادند.
 
رائد شاکر جودت رئیس پلیس عراق اعلام کرد: نیروهای پلیس عراق خطوط دفاعی داعش را در منطقه مسجد النوری شکسته اند و داعشی ها را محاصره کرده اند.

وی افزود: عملیات در غرب موصل ادامه دارد. ساکنان نینوا به نیروهای نظامی اطلاعات مهمی از اماکن و مواضع داعش می دهند که این، کار را برای اجرای تاکتیک های نظامی آسان می کند. نیروهای ویژه پلیس موفق به شکستن خطوط مقدم داعش در محله الزنجیلی که خط امداد رسانی داعشی های محاصره شده در داخل مسجد النوری محسوب می شود، شده اند.

رئیس پلیس عراق گفت: عملیات کند نشده است بلکه با دقت و احتیاط بیشتری به خاطر جان غیرنظامیان به پیش می رود تا غیر نظامیان از سوی داعش به عنوان سپر انسانی استفاده نشوند.

این درحالی است که وزارت مهاجرت عراق احتمال داد که بیش از ۱۵۰ هزار نفر از غرب موصل فرار کنند.

در همین حال یحیی رسول سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیروهای عراقی با احتیاط در غرب موصل به پیش می روند. نیروهای عراقی در غرب موصل نیز مشابه شرق آن به پیروزی خواهند رسید.

این در شرایطی است که عبدالامیر رشید یارالله فرمانده عملیات نینوا می آییم قبلا اعلام کرده بود که ارتش عراق روستاهای الریحانیه قدیم و جدید و غزیلوه در شمال سلسله جبال عطشانه را آزاد کرده است و پرچم عراق را بر بالای ساختمان های این مناطق به اهتزاز درآورده و تلفات و خسارات سنگینی به داعش وارد کرده است.

در همین حال جنگنده های اف ۱۶ عراق، مواضع داعش را در مناطق الحضر و المحلبیه در استان نینوا بمباران کردند که بر اثر این حملات انبار خودروهای بمبگذاری شده، موشک ها، مواضع امنیتی و مرکز ارتباطات، کارگاه بمب گذاری خودروها منهدم و یکی از سرکرده های داعش نیز در منطقه الحضر به هلاکت رسید.

از سوی دیگر کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق اخبار مربوط به شروع عملیات آزاد سازی تلعفر در غرب موصل را تکذیب کرد و از آمادگی کامل نیروهای حشد شعبی برای شروع عملیات هنگامی که دستور حمله صادر شود، خبر داد.

در همین حال داعش به اقدامات جنایتکارانه خود ضد غیرنظامیان در غرب موصل ادامه می دهد و افرادی که قصد فرار از این مناطق را دارند بازداشت و اعدام می کند.

بر  اساس گزارش منابع عراقی، داعش بیش از ۵۰ غیرنظامی را در منطقه راس الجاده و المشاهده در غرب موصل هنگام فرار بازداشت و اعدام کرده و اجساد آنها را در کوچه ها رها کرده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین